Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Det är till att byta stakarna när dom kröker sej. Samtidigt måste man lagra om stakarna (Eftersom dom nya ska ha nya lager) Ringarna KAN få stryk dessutom, men det är ovanligt.
Användarvisningsbild
av camaro69
Kraftfulla överpriser. Speciellt på den med rasad turbo.
Varför säljer dom?
Köp en fräsch bil och chippa själv istället. Det är bara osmart att köpa söndertrimmat "junk".
Användarvisningsbild
av Nexus
Camaro69 du har en bra poäng i det du säger.Gör man det själv så vet man vad som är gjort 8)
Ofta är hk-antalet överdrivet. Bänkade hk vore ju kul se ..........
av jeppson
okey men jag kanju inget om trimmning så liksom. då ska jag köpa en ochippad t5:a som jag måste göra allt på själv eller är det en hyffsad enkel prosidur. nån som har nån enkel förklaring hehe ??.... jag vetinte varför dom säljer men dom vill la bli av med bilarna
Användarvisningsbild
av camaro69
Om du inte kan något om bilar så ska du inte köpa en vråltrimmad bil. Du kommer att få betala dyrt, såvida du inte har någon bra sponsor eller mycket välavlönat arbete.

Men det tror jag att inte du har, för i så fall så skulle du inte titta på så gamla bilar.

Börja med att köpa en fin 850 Turbo, inte en import med 2,0 liters motorn utan 2,3:an.
225 pigga hästar i original. När du känner att dom inte räcker. Tag kontakt med exempelvis BSR eller Auto-Tech. Men det ska vara seriösa firmor, så hjälper dom dig.

Som jag skrev tidigare, betala för Guds skull inte fantasisummor för söndertrimmat "junk".

Eller varför inte låna lite pengar och köpa en S60R eller en V70R. Då får du mycket bil för pengarna. Och definitivt inte söndertrimmat "crap", såvida inte tidigare ägare misshandlat bilen.
av jeppson
850 t-5 2.0? hehe det finns ju så många olika namn på alla men om vi säger så här det är garanterat en 850 jag vill ha, helst t5 eller turbo eller så inte för stylad men ändå lite kan den vara, o andra sidan kan man ju ta bort lite styling så det är inte det värsta, och så vill jag ha ganska bra tryck i och inte för kostsam hehe, finns det någe liknande sånt
Användarvisningsbild
av camaro69
Ja du jeppsson.

Basic.
850 Turbo är med 2,3 liters motorn. Oftast svensksåld.
T5 heter den för export. Dom som sedan importeras sitter det oftast 2,0 liters motorn i.
T5-R var den lite vassare varianten med mer utrustning. Finns med båda motorerna.

Om jag skulle köpa en 850, så skulle den vara svensksåld och välvårdad, samt inte söndertrimmad.
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

:-) https://youtu.be/AENhUQENhFU?si=SfKz4E_CAF8C[…]

Felkod, problemet löst

..Satt ingen ventil på bilen, hittade kont[…]

Jag skulle byglat i sockeln till bränslepumpr[…]