Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av monarped
skulle de funka o tvätta bilen me mögeltvätt,fasadtvätt eller tror ni de e för stark o förstör eller mattar lacken
står här o gnor på dom här jädra asfaltsfpluttarna
av Psyko
monarped skrev:skulle de funka o tvätta bilen me mögeltvätt,fasadtvätt eller tror ni de e för stark o förstör eller mattar lacken
står här o gnor på dom här jädra asfaltsfpluttarna
Varför chansa istället för att köpa något som är för ändamålet :roll:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
OK/Biltema kallafettning tar bort dem på nolltid.......
Användarvisningsbild
av Funk
Fasadtvätt är i bästa fall ett alkaliskt rengöringsmedel. det rår inte på tjära och olja hursomhelst. Har du clasohlson i närheten så säljer dom en väldigt bra tjärlösare från smartab som heter power.

/Thomas
av *pettson*
eller så knatar man in på biltema och inhandlar label off.. en produkt som är ifrån 3M och är en *allborttagare* den löser tjärfläckar utan problem. Likväl som den används som rengöringsmedel eller just.. label off då den löser upp dekallim. Spraya på vänta nån halvminut och torka av.
av magnusd
Har en gammal Merca från -88 som var katastrofal i lacken. Inte vaxad på flera år. Asfalt och annat elände tillsammans med all sörja som kommer från träd. Den skulle vara vit, men var nu mest svart. Provade allt som finns tror jag, men till slut hittade jag den enklaste och billigaste lösningen av de alla. och i mitt fall fungerade det bättre än någon annat. Tro det eller ej men det var Euroshoppers diskmedel. Rejält med diskmedel i en hink vatten och sen fick man gno lite, men det gick faktiskt bort. Bilen blev vit igen. :-)
Fasadtvätt som nämns fick jag ta på listerna för att få bort den gröna sörjan. Detta efter tips från "recondare". Listerna blev rena.
/Magnus

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]