Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Brainy skrev:Senast så hade jag dom dagen efter min beställning (då beställde jag på förmiddagen). Men jag har för mig att det är 7 arbetsdagar dom skriver på sin hemsida.
Okej. Provar hit då.

Senaste uppdateringen om mina dimljus är att jag lyckades få upp luckan även på andra nu, och fann till min stora ilska att kabeleländet som sitter därinne som man ansluter lampan till har brunnit. Hållaren som klämmer lampan på plats har rostat/nåt sånt fast, så den fick man bända för att få ut lampan. Verkar ha gått för mycket ström genom kablarna. Det har smält fast i fästet mellan husets kabel och glödlampans, så jag funderar på om man kan byta ut bara den kabeln. Självklart har jag inga torx heller så jag kan inte skruva dän skiten och kolla närmare... Vet inte heller om jag kommer kunna få loss lampan och prova om det går ändå.
Kan vara så att det är hållaren som blivit varm av lampan och bara smält gummit på kabeln och då borde det ju funka att bara dra över ordentligt med eltejp.
Användarvisningsbild
av crumpets
Här är läget just nu...

Bild

Det donet kommer jag behöva koppla loss för att kunna byta kablaget inne i dimlyktan verkar det som. Förstår mig dock inte på den där bygeln där. Hur fan låser man upp det där?

Bild
Sådär ser kabeln som går till lampans jord ut... Inte mycket att hänga i gran. Planen nu är att byta alla kablar därinne.

Bild
Vilket även beror på det där. Sladden dit man kopplar lampans sladd hade smält fast i förra lampan så när man slet ville den inte släppa taget, med det där som resultat.

EDIT: Kom på att det kanske är bättre att fråga i en specifik tråd för problemet.
Användarvisningsbild
av crumpets
Är extremt uttråkad i väntan på att veckan ska börja så man kan åka och köpa sig kablar och torx... Pallbockar vore inte dumt heller.

Nån som vet var man kan hitta nytt emblem till grillen förresten? Jävlar vad mitt börjar bli matt och jävligt :( Vore snyggt med nya designen.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Emblemet kolla på Volvo vet ej Pris men dom har.
Användarvisningsbild
av crumpets
cybermunk skrev:Emblemet kolla på Volvo vet ej Pris men dom har.
Finns det nån webkatalog eller får man åka in till dem och kolla?
Användarvisningsbild
av cybermunk
Tror inte det finns nån webkatalog så det blir närmaste volvohandlare möjligen kan bilbehörs butiker kunna beställa.
Användarvisningsbild
av crumpets
Då satt det ett nytt bränslefilter på kärran också... Ett helvetes meck var det, hade aldrig stött på en banjoskruv förr så jag började med att försöka skruva loss filtret i fel ände :shock: Helt indränkt i bensin och röd av ilska kom jag dock till slut på att det ju vore jävligt mycket smartare att skruva i andra ändan...

Problemet sen var bara att packningarna som hängde med det nya filtret var för stora så det sprutade bensin när man drog på bilen :shock: Skruvade av igen och satte på de som var på orginalfiltret, lite upputsade. Lite droppade det även efter det direkt efter, men nu har jag inte märkt nåt dropp(har bytta under) på flera timmar, kört lite tomgång och lite varvande på neutralväxeln också, utan droppar.
Blir till att åka ut en sväng i afton och pressa den lite mer och se så det är tätt och fint.
Annars tror jag den skröpliga gamla bränsleslangen kan ha farit lite illa av våldet :(
Härliga tider.
Bränslefiltret slutade läcka helt, så jag tog en sväng till flickvännen och ett närliggande biltema för att handla på mig lite mer :)
Det blev...
Pallbockar, rostskyddsbehandling(fanns ju en massa olika varianter!? Jag tog en som bildade en gummiaktig hinna stod det, kanske inte passar sig precis överallt men i hjulhusen låter det perfa), hammarlack till dragkroken som ser förjävlig ut, samt ställningen den sitter fast i under bilen, skylthållare, polermaskin(den sketbilliga av dubiös kvalitet men vad jag har hört funkar den ok om man inte använder den så jävla ofta så det fick vara värt det för att slippa göra det för hand), och en torxsats. Tror det var allt...

Sen fick det bli en sväng till kjell&co och införskaffa nya kontakter, kablar, lödpenna och multimeter.
SKruvade dän det dimljus som hade trasiga kablar, insåg att jag aldrig skulle få loss orginalkabeln helt eftersom det inte gick att öppna ljushuset ordentligt, så jag skarvade helt enkelt orginalet. Hade inte köpt lödpenna först så efter lite jämrande var det bara att åka in till kjell igen och införskaffa även sån. Sagt och gjort, med lite förlängning och en ny kontakt på både hon och hane funkade det perfekt och jag har nu fungerande dimljus! :)
Jag sliter mitt hår... Jag undrar om det finns NÅGONTING på bilen som inte de jävla barbarerna förstört.

Idag tänkte jag med mina nya torxnycklar påbörja arbetet att göra om deras värdelösa """"""""""""""lagningar"""""""""""""""" av dörrsidan och plasten som täcker delar av stolens mekanism.
Jag tänkte att det bästa nog blir om jag börjar med stoldelen, eftersom den är minst och enklast, och dessutom inte lika synlig om det skulle bli dåligt.
Sagt och gjort... Första skruven glider ur perfekt, men när jag kommer till andra märker jag att nåt tar emot. Mejseln går helt enkelt inte in i hålet, så jag synar det noggrant och upptäcker att någon varit så våldsam mot den att det skrapats loss metall därinne som nu blockerar mejseln för att komma in ordentligt och kunna få fäste i skruven...
Vet faktiskt inte hur fan jag ska lösa det. Jag får lista ut något, men jag börjar verkligen bli trött...
Användarvisningsbild
av Nexus
crumpets skrev:
Det donet kommer jag behöva koppla loss för att kunna byta kablaget inne i dimlyktan verkar det som. Förstår mig dock inte på den där bygeln där. Hur fan låser man upp det där?
man trycker ner metall fjädern och drar kontakten rakt bakåt fast det har du kankse redan löst :P
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 47

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]

Låter lite lurigt.