Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Svårt att få en bra bild.. Kameran blev lite förvirrad så det blev bara en massa blänk av allt men på den här ser man rätt bra att det blev blankt och fint :)

Bild

3 av 4 hörn på spoilersen var skadade av nån som inte kan backa tydligen...

Bild
Före.

Bild
Efter. Lite för matt blev det men jag ids inte fixa det bättre just nu, det blev helt klart dugligt i alla fall. Ska bättra på lacklagret vid tid och ork.

Provade tipset från nåt av delforumen att smörja plastdetaljerna med rapsolja, funkade över förväntan! Den här var sågott som vit förut. Ska köra ett till lager olja imorgon är planen.
Bild
Lager 1. Mycket nöjd blev jag :)

Köpte sexkantsnycklar för att kunna ta loss den del av stolen som var fullagad men självklart passade varken 3 eller 4mm och 3.5 ingick inte i satsen....
Köpte även nya lampor till dimljusen (inget fancy, tog det billigaste medan jag funderar på om man ska smacka in xenon eller ej.. använder ju aldrig dimljusen så det känns lite overkill), samt nytt bränslefilter :)
Användarvisningsbild
av crumpets
Fuck, det kanske är jag som tittat dåligt, det kanske är torx. Det gäller kåpan kring styrenheten vid motorn samt plastkåpan precis vid stolen. Nu när du säger det kan det mycket väl vara det.. Jämmer och veklagan, jag som glömde torxen hemma i stan!!
av Candypig
Hej, såg fälgarna, ett tips efter du gjort rent dom så de är blanka o fina, vaxa dom med vanligt bilvax så behöver du inte använda nån fälgrengöring mer, det gör jag varje vår vid däckbyte och jag använder bara shampo + svamp vid rengöring sen, smutsen rinner av, fastnar aldrig (aldrig fälgtvätt/avfettning utom på hösten vid däckbyte.)
:-)-)
Användarvisningsbild
av crumpets
Helvete... Skruvuhuvudet på en skruv som höll fast ett plastlock i dimljusets kåpa gick av, så nu sitter skiten där den sitter fastrostad och jävlig... Har nån några ideer?
Användarvisningsbild
av crumpets
Peh.. Nu är jag lite trött på livet. Självklart pajade skruven på andra sidan på samma sätt. Jag kunde byta lampa men locken för dem hänger löst nu. Får försöka komma på en bra lösning på det här... Hmm.
Användarvisningsbild
av crumpets
Brainy skrev:Hej!

Fin kärra! Klart du ska ha jagrullar-hållare. Ange vår rabattkod så du får rabatt samt 2st jagrullar.se-dekaler på köpet med ;)
Tack! Såpass.. Då får det nästan bli ett par såna då. Du vet inte hur snabb frakt de brukar ha? Lär vara här på landet en vecka till ca så man måste ju veta till vilken adress man ska beställa.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 47

Min svenska fru har en V70 som nu befinner sig i N[…]

Visa din semesterbil(d)

Översta bilden har jag inte klurat ut vad det[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Jag har kört ca 1250 mil sedan senaste oljeby[…]

Tack! kollar ikväll!