Nu var det kanske inte fick-kniv och farfars lödkolv jag avsåg med mitt inlägg :lol: :lol:

.
Skämt åsido, det finns många sätt att göra samma sak på !, var mest det jag menade.
Jobbar som installatör på en radiofirma så jag får "leta reda på" signalerna som jag för stunden behöver, och kunderna vill sällan betala extra för nåt som bara ser snyggt ut bakom panelerna där ingen tittar..
Sen gör man såklart snygga anslutningar ändå om inte annat så för arbets-etikens skull 8) .
Vid lödning så brukar jag skala bort ca1/2 cm isolering, linda på kabelanslutningen jag vill göra , löda och avslutar med vulkband ( inte nån jävla eltejp :evil: ) , för att tillfredsställa det estetiska kan kabelstammen lindas med s.k "antiskrammeltejp" (ser ut som hocheytejp men är luddig på utsidan istf kibbig). då ser det ut som det alltid funnits där

-)
Inget fel i att vara försiktig i nya bilar, det är alltid lika "spännande" (elektrikerskämt) när man får in en ny bilmodell och börjar leta signaler osv...
PS.
s.k "strömtjuvar" ska man hålla sej långt borta ifrån...
Dessa satans tingestar måste vara uppfunna av en ättling till lucas, mörkrets uppfinnare :evil:
DS.