Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ståhl
nu är det såhär att jag har införskaffat en 244 -79.
dvs den har gamla instrumentpanelen som man bara kan ha stereon nere i mittkonsolen framför växelspaken.
Men det är ju såntdär jättehål där. Finns det nån orginalstereoram man kan köpa så man kan sätta dit en vanlig stereo? ?:-/
av wexe
Borde typ va lättast att bege sig till närmaste skrot och inföskaffa sig en sådan skulle jag tro :)
Användarvisningsbild
av Ståhl
wexe skrev:Borde typ va lättast att bege sig till närmaste skrot och inföskaffa sig en sådan skulle jag tro :)
jo men jag måste ju veta att det verkligen finns någon också :|
har då aldrig i hela mitt liv sett någon stereoram till det hålet ?!?
Användarvisningsbild
av Ståhl
Vovlo_Henrik skrev:Tillverka en egen?? :-)-)
ja det verkar luta åt det hållet. verkar ju inte finnas nån orginal så
av Amarace
Ståhl skrev:
Vovlo_Henrik skrev:Tillverka en egen?? :-)-)
ja det verkar luta åt det hållet. verkar ju inte finnas nån orginal så

Finns/Fanns både original på Volvo och eftermarknad. Tycker själv dom hållarna är bra mycket vanligare på bilar än dom till övre facket.
73-80 finns ju inga andra ställen att sätta stereon på = måste finnas fästen att köpa (eller fanns att köpa).

Fanns både fästen med en "båge" som man skjuter in i originalspåret och enbart plattan som man kan skruva fast.
Användarvisningsbild
av Ståhl
Den på BRL har utgått från deras sortiment.
d.v.s den finns inte längre att köpa.

Så jag kanske borde knalla in på volvo här i Mora och höra om dom har en? :roll:
Användarvisningsbild
av P1800
Det måste finnas massor av gamlav 240 där det enda som är brukbart är stereoramen. Du bor i Mora. På vägen mot Våmhus (heter det Bonäs?) finns det en kille som har massor med gamla 240 på gården. Kolla med honom!

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]