- mån 13 jul 2009, 22:07
#303739
Nu har jag bytt turbo för den var superkass men blev inte av med blåröken som jag trodde kom från turbon.(26000 mil)
Hittade att det kommer olja ifrån vevhusventilationen och lägger sig i turbon som maskinen suger i sig vid start på morgonen och då uppkommer slaget vid Lützen igen. DIMMIGT :( :(
Jag har inget filter/gnistskydd i plastburken till oljefällan på slangen till turbon om det nu skall vara något..
Något förslag på fel/åtgärd.
Någon???
Kör en 2,5T-99
Hittade att det kommer olja ifrån vevhusventilationen och lägger sig i turbon som maskinen suger i sig vid start på morgonen och då uppkommer slaget vid Lützen igen. DIMMIGT :( :(
Jag har inget filter/gnistskydd i plastburken till oljefällan på slangen till turbon om det nu skall vara något..
Något förslag på fel/åtgärd.
Någon???
Kör en 2,5T-99