- sön 12 jul 2009, 20:08
hallo har försökt luskat ut en konstig grej på min farfars bil=) han har en 850 Glt 94.
det är så här att när man svänger fullt , bromsar kraftigt eller accelererar fullt på 1,2.an så uppkommer ett knäpp/smäll ljud.
ljudet uppkommer om jag accelererar så smäller det en gång men accelererar jag igen så kommer det inget men bromsar jag kraftigt en gång så komemr det fram igen sedan när jag accelerarar efter kraftig broms ås kommer det!
Typ som att något slår fram och tillbaka i fram partiet där nere vid framaxeln
Behöver hjälp fort då han ska åka en längre bit med bilen imorgon
vill inte ta på mig anvsaret om han blir ståendes där uppe vid umeå ??:-/
Mvh jocke
det är så här att när man svänger fullt , bromsar kraftigt eller accelererar fullt på 1,2.an så uppkommer ett knäpp/smäll ljud.
ljudet uppkommer om jag accelererar så smäller det en gång men accelererar jag igen så kommer det inget men bromsar jag kraftigt en gång så komemr det fram igen sedan när jag accelerarar efter kraftig broms ås kommer det!
Typ som att något slår fram och tillbaka i fram partiet där nere vid framaxeln
Behöver hjälp fort då han ska åka en längre bit med bilen imorgon
vill inte ta på mig anvsaret om han blir ståendes där uppe vid umeå ??:-/
Mvh jocke
Introduced in the U.S. for the 1985 model year, the 740 was a more simple equipped version of the Volvo 760. The 740 was intended to be a mid-size car that offered more style, performance, and luxury than the venerable 200 series