- lör 11 jul 2009, 16:46
#303064
Hej,
855 -95:a (som vanligt)
Tänkte vara duktig idag och rengöra batteripolerna, samt kabelskorna.
Sagt och gjort, plockade bort både plus och minus sidan, tog en pol rengörare och rengjorde, sedan på med kopparpasta och drog dit grejorna igen.
Startade som vanligt, om än lite mer "hostande", men när jag skulle köra iväg sedan så märkte jag att tomgången var lägre än normalt, ner mot 500 varv.
Någon som har någon idé om varför de kan bli såhär för att man kopplar bort och monterar tillbaka batteripolerna?
Kan inte se någon riktig logik i det.
Ärgar koppar med bly (eller vad polerna är gjorda av?)
Tacksam om någon vet
/Krickan
855 -95:a (som vanligt)
Tänkte vara duktig idag och rengöra batteripolerna, samt kabelskorna.
Sagt och gjort, plockade bort både plus och minus sidan, tog en pol rengörare och rengjorde, sedan på med kopparpasta och drog dit grejorna igen.
Startade som vanligt, om än lite mer "hostande", men när jag skulle köra iväg sedan så märkte jag att tomgången var lägre än normalt, ner mot 500 varv.
Någon som har någon idé om varför de kan bli såhär för att man kopplar bort och monterar tillbaka batteripolerna?
Kan inte se någon riktig logik i det.
Ärgar koppar med bly (eller vad polerna är gjorda av?)
Tacksam om någon vet
/Krickan
Volvo 855 -95 Automat