Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Phantom skrev:Om det inte står på transportstyrelsens sida att bilen är import så står det inte det i ditt regbevis heller.
Det står i så fall Ja eller Nej om det är import eller inte.
Jag har själv en import men har samma delar som en svensk bil. I min sitter en 5254T motor.

Ok. Det står
I trafik första gången i Sverige: 1999-01-26
I trafik första gången i utlandet:
Privatimport: Nej

Så då kan det ju inte vara import. Konstigt att han sa den var tillverkad i belgien då. Det förstod jag inte mycket av nej.
Men då beställer jag den som är till 5254t och hoppas på det stämmer.

Då blir det byte av blockpackning, kamrem, sevice kit (med oljefilter, luft filter, bränslefilter, kupéfilter och tändstift) bromsskivor och klossar. Så då får jag väl hoppas det räcker för en stund.

Takk för hjälpen. =)
ÄRRet skrev:Hoppas du inte tror att detta kostar ett par hundra spänn? Blockpackningen kostar ju ca 400:- bara den! Bytet på verkstad vill jag inte ens gissa på...

Jag har då lite koll så jag vet ju att det går på några lappar. Enda bytet som eventuellt hamnar på en verkstad är blockpackningen. :)
Henke3 skrev:Marie: Alla 850AWD och S/V70AWD upp till -00 tillverkades på Volvos fabrik i Belgien

Jaha, då förstår jag. Han fick inte helt fram det nära han berättade för mig att den var tillverkad i belgien, så som han sa det så fattade jag det som om det bara var denna som var det.
Men tack för att du talade om det, då slipper jag fundera mer på det iaf.

:)
Det brukar sitta en dekal i motorrummet, vilken utvisar vilken motor och utrustning du har.
camaro69 skrev:Det brukar sitta en dekal i motorrummet, vilken utvisar vilken motor och utrustning du har.

Har redan kollat den dekalen flera gånger, och är helt säker på att det inte står där.
Men tack iallafall. :)
*pettson* skrev:på den dekalen i högra hörnet brukar det stå vilket land.
Made in belgium osv..

Ja det har jag inte tänkt på att kolla ens. :) Men det är väl inte så noga längre för nu fick jag ju förklarning på det iom att alla awd upp till 00 tydligen är tillverkade i belgien. :)
Service Peugeot 107 2007

Jag gjorde ju "normal" service (olja och[…]

Saknar Android Auto

Får ursäkta om det finns hundra tr&arin[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

https://youtu.be/LRrjbUQEVG8?si=PIDMjm5Z7HwZxOAO […]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten bra […]