Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av zenobia
turture skrev:dom måste kunna bevisa att du gjort det med uppsåt å det blir nog svårt...
Inte det minsta...
av turture
Inte det minsta...[/quote]

oki ska inte kivas med dig...med utvecklingen av bevakning å sånt idag så fakturerar dom en snart när man skitit så att dom ser vem det är e det inget tvilel om men att bevisa att det är av planerat uppsåt att man råkar tanka för mycket skulle ju kunna va mer svårbevisat, men som jag sa så kollar dom säkert upp det med på nått sätt om dom vill, frågan e bara hur mycket dyrare för företaget blir det att spåra övertankare blir det än att låta det bero. e väl bättre att dom andvänder en säkrare pump då, blir billigare... (D)
Användarvisningsbild
av CarMan
turture skrev:bara för att det är ovanligt att bensin pumpar räknar fel, så är det väll inte mer rätt för det?
hur är det med moralen?
även i denna fråga ska man vända på steken o sätta sig själv på andra sitsen :!:
Nä det e sant, jag skulle kunna sätta mig i tillexempel chells eller statoils sits....tror att de har juridiska och etiska och för att inte tala om miljöproblem på sina bolag men det är väl staten som förlorar mest, vi har ju så låg bensinskatt här så då kanske vi snuvar herr persson på en räkmacka, nä fy för den lede så får man inte göra inte lura storebror, men börja jobba i regeringen då kan du klistra å klippa med kvitton eller använda statskassan till horor eller vad du vill utan att få några konsekvenser förutom att bli lite extra uppvaktad av media...kanske va fel att tanka extra bensin men tror inte de skulle kunna bli några efterspel då det va pumpen som krånglade, det har ju hänt förr att de krånglat å då va dom bara snabba med att ordna det igen, dom måste kunna bevisa att du gjort det med uppsåt å det blir nog svårt...[/quote]

Om bensinbolages slipper att betala bensinen som blivit stulen så blir säkert staten mer drabbad än bolaget. men varför skulle staten betala bensin som blivit stulen?
Staten lär få in sina pengar för den stulna bensinen
av zenobia
turture
Sätt dig och Googla lite på ordet uppsåt så finner du strax att det finns tre varianter av den varan. Läs på och återkom efter det...
:D

När det gäller advokatkostnader så kan man rimligen anta att det redan sitter en drös advokater på bensinbolagets lönelista. Jag tror att dom kostar lika mycket oavsett om dom sitter och spelar MS Röj på datorn eller om dom jagar gratistankare....
Användarvisningsbild
av Michaela
bara o säga grattis till den tankningen! :)
av turture
zenobia skrev:turture
Sätt dig och Googla lite på ordet uppsåt så finner du strax att det finns tre varianter av den varan. Läs på och återkom efter det...
:D

När det gäller advokatkostnader så kan man rimligen anta att det redan sitter en drös advokater på bensinbolagets lönelista. Jag tror att dom kostar lika mycket oavsett om dom sitter och spelar MS Röj på datorn eller om dom jagar gratistankare....
oki jag ger mig, det e säkert som du säger....om dannemans polare nu hamnar i giliotinen för detta så hade det varit skoj å veta det efter denna diskutionen (S)
av zenobia
Som jag sagt tidigare tror jag nog att dom klarar sig. Men jag tror inte att det är så självklart som somliga har påstått.

Vill dom så är det troligtvis ingen omöjlighet, men det är min privata uppfattning...
Användarvisningsbild
av Danneman
Näe.. precis! Kunde man landa på månen 1969 så kan man nog få tag i några personer som utnyttjat en defekt bensin pump år 2006.
Visst kan dom använda sig av "3 punkt-sökning" via gsm-master osv...
Men nu är det inte direkt "Palme-mördaren" dom letar efter. He he he...
av Rikhard
Frigge skrev:Man riskerar åtal även om man går mot röd gubbe :lol: .
Men risken för att åka ditt gäller ju ENDAST om man åker dit på bar gärning, i övrigt är det ju näst intill omöjligt att bevisa varken det ena eller andra o man är ju oskyldig tills motsattsen bevisats :lol: .

/Fredrik
det är sedan ett par år tillbaka inte straffbart att gå mot röd gubbe, det e bara en rekomendation
av zenobia
Danneman skrev:Visst kan dom använda sig av "3 punkt-sökning" via gsm-master osv...
Dom behöver inte utföra någon triangulering. Tillsammans med samtalet som utfördes är det lagrat en position som beskriver var telefonen befann sig vid den aktuella tidpunkten.

Oklart vilken typ av service det är då […]

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]