Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er där ute jag har två små problem gällande alarmdosa och extra nyckel.

- Hållaren i min alarmdosa för batteriet är trasigt och jag skulle behöva den hållaren alternativt hel ny dosa att plocka över det lilla elektronikkortet så batteriet hålls på plats. Vart kan jag vända mìg?
(Dosan är den med tre knappar Unlock - Lock - Bagage luckan)

- Mitt andra problem hör lite ihop med ovanstående då jag inte har någon extra nyckel vart ska jag vända mig då är det endast volvo som kan fixa en till och hur dyrt blir detta? Kanske lika bra att fixa detta så löser sig ovanstående bekymmer...

Ser fram emot tips vart jag ska börja leta.

//K
Ny dosa går att köpa på t ex skruvat.se
Ny nyckel skall även kodas in på Immo:n
/greenbay
centona skrev:Hej på er där ute jag har två små problem gällande alarmdosa och extra nyckel.

- Hållaren i min alarmdosa för batteriet är trasigt och jag skulle behöva den hållaren alternativt hel ny dosa att plocka över det lilla elektronikkortet så batteriet hålls på plats. Vart kan jag vända mìg?
(Dosan är den med tre knappar Unlock - Lock - Bagage luckan)

- Mitt andra problem hör lite ihop med ovanstående då jag inte har någon extra nyckel vart ska jag vända mig då är det endast volvo som kan fixa en till och hur dyrt blir detta? Kanske lika bra att fixa detta så löser sig ovanstående bekymmer...

Ser fram emot tips vart jag ska börja leta.

//K

Har gjort ingreppet med ny larm dosa på min V70 99 och det kostade 1500:- på volvo. Betalade även en 5 hunka för att kolla om det fanns nycklar som jag inte hade fått med vid köpet( och det fanns det, så de går inte att använda längre). Larmdose skalet kostar 150:- plus frakt på skruvat.se. Lycka till.
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]