Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lilldvargen
Har en B230 Fb. som inte startar ibland. Helt sporadiskt så lägger den av att tända. Motorn snurrar för fullt när jag kör på starten, men man får inte ett tändande? någon som har varit med om nått liknande. Sedan kan jag vänta i 5 min. och då startar den. Inte så lätt att felsöka. Vore tacksam om nån kunde hjälpa mig.
Har inte provat startgas, skall göra det nästa gång den inte startar. Jag har iaf bytt lite grejer nu. Bytt det vita reläet som sitter bakom askkoppen. Nya tändkablar, tändstift, rotor, fördelarlock. Inte för att de sistnämnda grejerna kan få motorn till att stendö, men det behövdes bytas. Det reläet som sitter på expkärlet, vad är det för relä? Skall byta ut lägesgivarn som sitter på sprängkåpan också. Den har spökat en gång tidigare för mig.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Relät på expantionskärlet aktiverar batterispänning till spridarna när tändningen är på.
Det är styrenheten som "jordar" spridarna, så att dessa öppnas...
Nu startar bilen inte igen :evil: Kände på relät vid expkärlet och det drog. Jag lea lite på svänghjulsgivaren, och helt plötsligt startade motorn. I morgon skall jag sätta dit en ny givare. Hoppas på att det är den som har spökat för mig.
bakluckan går inte öppna v70 -13

Hej, Jag har sedan i höstas/vintras haft pro[…]

Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]