Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tompa R
Går i tankarna att köpa 18" R fälgar och vill då samtidigt sänka bilen lite. Den däckverkstaden jag tänkt handla av har HR sänk fjädrar och vill ha 4000:- för dessa med montering. Tror det var 35 eller 40mm. Är det ett rimligt pris och hur är dessa fjädrar? Bilen har nu gått 21000 mil, är det riskabelt att bara byta fjädrar?
Kommer bilen se bra ut med samma sänkning runt om?
av JockeGbg
Du kan ju komma undan med mindre än halva priset om du köper sänksats från GE Motorsport och byter dem själv vilket inte är speciellt svårt.

Original ser ju bilen högre ut fram så de flesta brukar väl sänka 60/40. Jag har en sådan sänksats vilket i verkligheten blev 40/20. Men jag tycker forfarande bilen ser lägre ut bak än fram. Tycker nästan den var snyggare efter att jag bara bytt framfjädrarna.
Användarvisningsbild
av Severin
JockeGbg skrev: Original ser ju bilen högre ut fram så de flesta brukar väl sänka 60/40. Jag har en sådan sänksats vilket i verkligheten blev 40/20. Men jag tycker forfarande bilen ser lägre ut bak än fram. Tycker nästan den var snyggare efter att jag bara bytt framfjädrarna.
Nu när jag läser detta så undrar jag om jag inte ska göra så,enbart byta fjädrarna fram för jag gillar inte bilar som är lägre bak när dom är sänkt.
Funderar om det inte räcker med 40mm fram, fast hur blir bilen med sänkfjädrar fram och inte bak?
av Tompa R
Sewe, är din bil helt orginal?

Prio 1 är iaf nya hjul, men är rädd att det kommer se högt ut om man inte sänker den oxå
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: onödig citering
Användarvisningsbild
av Severin
Om du menar "originalhöjd" så ja.

Jag priade oxå fälgar men tycker inte det ser helt galet ut osänkt men visst vill jag sänka den, men kruxet som jag ser det är att med 60/40 så blir den för låg bak jämfört med fram

Här har du typ exempel hur det ser ut:
Bild

Bild

Bästa vore att sätta dit 60/20 eller nå sånt
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: ytterligare onödig citering
Användarvisningsbild
av Nexus
en orginal v70 är ju högre fram än bak så sänker man 40 runt om så ser det klart mycket lägre ut bak än fram det är ju logiskt :wink:
hade man råd skulle jag köpa ställbara så man kan anpassa själv efter smak och tycke :(

Sen efter 20000mil så har nog dämparna gjort sitt så bara byta fjädrar känns lite dumsnålt ;-//
Användarvisningsbild
av Severin
Grammse skrev:en orginal v70 är ju högre fram än bak så sänker man 40 runt om så ser det klart mycket lägre ut bak än fram det är ju logiskt :wink:
Grammse, är detta en onödig citering oxå :roll:
Sänker du med 60/40 så blir en x70 högre iaf fram hur du än vrider på det
Användarvisningsbild
av Nexus
det är klart den ska vara lite högre fram annars ser bilen ju ut som en EPA traktor eller BMW...
citering godkänd sewe :D

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]