dymotag skrev:Jag hade köpt en begangnad v70 jag läste fel och trodde det stod 20000. Enligt erfarenhet är alltid storebror bästa valet. V50 hade jag inte köpt eller s40 ej värt priset.
För att du ska kunna köpa begagnade bilar måste en och annan köpa nya ibland. Jag är väldigt nyfiken på vad du skulle köpa, eller föreslå andra att köpa, när det kommer till just nya bilar.
I min bekantskapskrets har Volvo aldrig tidigare varit vare sig lockande eller aktuellt att köpa. Men - något hände med varumärket, designen och känslan - framför allt med S40N och V50.
I september förra året skaffade jag min första Volvo någonsin. En V70 2.0F Momentum med Fordmotor. Har tidigare kört mestadels VAG-bilar och BMW men även någon Peugeot, en Porsche, en Lancia, en Suzuki och en Hyundai.
Strax därefter valde en bekant att slå till på en V50 1.8F Summum - hans första Volvo om man bortser från en 140 vid 18-årsåldern... Något senare köper en kompis sedan barnsben en lätt begagnad(ett år gammal) V50 1.8F Kinetic. Han har kört en hel del Audi tidigare samt en och annan BMW, VW och Alfa. Nu i våras var det dags för ytterligare en god vän att välja tjänstebil och valet föll på en V50 1.8F Kinetic - hans första Volvo efter att ha kört Ford och Peugeot. Nu sist, i juni, köpte min yngre bror en ny C30 1.8F Kinetic. Haft två nya Hyundaier i rad innan och dessförinnan kört Suzuki och Ford.
Så - en och annan tycks välja att lägga mellan 200000 och 300000 på dessa förbaskade "Fårdkopior". Och - vi är alla ordentligt nöjda! Märkligt va?