NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dymotag
Jag hade köpt en begangnad v70 jag läste fel och trodde det stod 20000. Enligt erfarenhet är alltid storebror bästa valet. V50 hade jag inte köpt eller s40 ej värt priset.
av McDonald
jamen v70 rostar väll rätt bra eller....? den jag hade rostade hela bakluckan upp på, fick en ny på godwill-grejs nånting.
Är det inte pensionärsvarning på en V70 egentligen?
Men domkraften är rena skiten på den bilen, man får veva som fan för att det skall hända nåt.

M
av dymotag
Den jag har nu är där inte en rostfläck på. Det är ändå en -00 Domkraften är ju till vid punktering i andra sammanhang får man använda garagrdomkraft. Det är upp till var och en.
av jumu01
XC90_Executive skrev:
dymotag skrev:V50 hade jag inte köpt eller s40 ej värt priset.
Lustigt att en som aldrig har haft en V50 kan säga så....
Förvånad? Egentligen inte! Det är ju alltid så att "tomma tunnor skramlar mest"! :roll:
av Arbetaren
dymotag skrev:Jag hade köpt en begangnad v70 jag läste fel och trodde det stod 20000. Enligt erfarenhet är alltid storebror bästa valet. V50 hade jag inte köpt eller s40 ej värt priset.
Du läste nog inte fel...det står ju faktiskt 20000!(Om man nu får lov att vara lite petig) :)
Har kört både V50 och V70 och kan säga att körglädje och upplevelsen är större i V50....V70 känns stor och trög.
av dymotag
Det är ju så att ford köpte volvo av en anledning. Tjäna pengar. Ford valde att använda mycket av sina delar i volvo och ändå sälja dom dyrt p.g.a. volvo namnet. Innan var volvo alltid den säkraste bilen, men nu har många gått om dom tyvärr. Ford har heltenkelt försökt tjäna så mycket pengar som möjligt fast dom har lagt in mycket ford i bilarna och inte satsat på volvo som ett eget märke med säkerhet och kvalitet. Dom är fortfarande säkra och ser bättre ut än ford, men vad är det i fdom? Mycket ford.
av erc
dymotag skrev:Jag hade köpt en begangnad v70 jag läste fel och trodde det stod 20000. Enligt erfarenhet är alltid storebror bästa valet. V50 hade jag inte köpt eller s40 ej värt priset.
För att du ska kunna köpa begagnade bilar måste en och annan köpa nya ibland. Jag är väldigt nyfiken på vad du skulle köpa, eller föreslå andra att köpa, när det kommer till just nya bilar.

I min bekantskapskrets har Volvo aldrig tidigare varit vare sig lockande eller aktuellt att köpa. Men - något hände med varumärket, designen och känslan - framför allt med S40N och V50.

I september förra året skaffade jag min första Volvo någonsin. En V70 2.0F Momentum med Fordmotor. Har tidigare kört mestadels VAG-bilar och BMW men även någon Peugeot, en Porsche, en Lancia, en Suzuki och en Hyundai.

Strax därefter valde en bekant att slå till på en V50 1.8F Summum - hans första Volvo om man bortser från en 140 vid 18-årsåldern... Något senare köper en kompis sedan barnsben en lätt begagnad(ett år gammal) V50 1.8F Kinetic. Han har kört en hel del Audi tidigare samt en och annan BMW, VW och Alfa. Nu i våras var det dags för ytterligare en god vän att välja tjänstebil och valet föll på en V50 1.8F Kinetic - hans första Volvo efter att ha kört Ford och Peugeot. Nu sist, i juni, köpte min yngre bror en ny C30 1.8F Kinetic. Haft två nya Hyundaier i rad innan och dessförinnan kört Suzuki och Ford.

Så - en och annan tycks välja att lägga mellan 200000 och 300000 på dessa förbaskade "Fårdkopior". Och - vi är alla ordentligt nöjda! Märkligt va?
Användarvisningsbild
av halmstaden
McDonald skrev:jamen v70 rostar väll rätt bra eller....? den jag hade rostade hela bakluckan upp på, fick en ny på godwill-grejs nånting.

M
Rostade bakluckan pratar du isåfall om första generationens V70, eftersom den andra generationen har baklucka i glasfiberplast.
Rost är inget större problem vad jag vet, men visst kan det finnas. Titta lite noggrannare på 10 år gamla BMWs så ska du få se rost! :wink:

dymotag: du säger att du "kört" både V50 och S40. Menar du då som hyrbil, eller att du ägt dem..?

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]