- fre 03 jul 2009, 20:21
Tror inte heller att Volvos ambition är åt sporthållet. Det gör dock deras motorsport satsning mer och mer obegriplig...
Amli skrev:Just därför tror jag att komon V70 FT för familjeåkandet och 335 för expresstransporter i tjänsten och the occasional trackday kommer att passa bra :DArese skrev:Så sant. Det går inte ens att jämföra V70 med en 335:a. Motorn är en juvel som inget i Volvo program kan jämföras med och när det gäller körglädje, ja det ska vi inte ens snacka om... ;-//
Förvisso, men det förändrar ju inte styrning, chassibalans, ljud, växellåda osv osv osv.... Har testat Polestar-uppgraderingen och hade jag haft kvar min V70 hade jag köpt det men skillnaden mot dubbelturo sexan är gigantisk på alla sätt och vis. Så stor att det inte går att fatta om man inte testat!
V70 är en jättebra familjebil men den är trots allt hopplöst tråkig att köra oavsett motor.
Mvh
Arese
På just dessa punkter har dessvärre Volvo väääldigt långt kvar till BMW. Men jag tror å andra sidan att det inte är deras mål heller.
Tror inte heller att Volvos ambition är åt sporthållet. Det gör dock deras motorsport satsning mer och mer obegriplig...
Always apex everything
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017