- fre 03 jul 2009, 21:15
Hej!
Jag har lite funderingar kring farsans s70 2.5se 98, (144)hk varianten.
Den har nu gått 22500 mil och dags för olje service. Vilken olja ska jag köpa?
Just nu använder vi en olja från autoexperten, Midland Avanza 5w40.
Tycker den dricker mer olja nu än förut då vi servade bilen på volvo, så nu ska vi prova en annan olja.
Är det nån idé att byta kammrem innan 24000? Tänkte även byta vattenpump då, tror inte den är bytt tidigare.
Sen är bromsarna runt om slut, fick ett pris på 5500kr för material och jobb på verkstad. bra deal? Kan skruva själv men letar efter bra priser på delar, biltema är inte aktuellt känns det som.
Har läst lite om vevhusventilationen som kan strula på s70, gäller det bara turbo motorerna eller även denna också?
Hur löser man enklast det? kostsamt?
Hoppas på att nån kan ta sig tid att svara.
Mvh
Jag har lite funderingar kring farsans s70 2.5se 98, (144)hk varianten.
Den har nu gått 22500 mil och dags för olje service. Vilken olja ska jag köpa?
Just nu använder vi en olja från autoexperten, Midland Avanza 5w40.
Tycker den dricker mer olja nu än förut då vi servade bilen på volvo, så nu ska vi prova en annan olja.
Är det nån idé att byta kammrem innan 24000? Tänkte även byta vattenpump då, tror inte den är bytt tidigare.
Sen är bromsarna runt om slut, fick ett pris på 5500kr för material och jobb på verkstad. bra deal? Kan skruva själv men letar efter bra priser på delar, biltema är inte aktuellt känns det som.
Har läst lite om vevhusventilationen som kan strula på s70, gäller det bara turbo motorerna eller även denna också?
Hur löser man enklast det? kostsamt?
Hoppas på att nån kan ta sig tid att svara.
Mvh