Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Doriz
Hej!

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig... :cry: Har som sagt en 850glt -92 170hk som inte vill som jag vill. Kan köra 1-2dgr utan ngr problem men rätt som det är så lägger den av????? Den startar igen efter 20-60sek men detta kan upprepas 6-7ggr på ett par mil. Som Ni kanske förstår så är detta Mycket irriterande :-(O)
Har även en 855gle -93 140hk som har liknande problem. Kan köra med den utan ngr problem men skulle jag få motorstopp så vill den ej starta förrän efter ca 5min ?:-/ Är Mycket tacksam om det finns ngn som vet vad det är för fel.
Tack på förhand! :D
Kolla felkoderna. Men skulle gissa att det är bränslereläet eller bränslepumpen..
Reläet sitter under locket vid säkringsdosan i motorrummet,skruvas loss med 4 torxskruvar..Nr på relä är 103
Doriz skrev:Hej!

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig... :cry: Har som sagt en 850glt -92 170hk som inte vill som jag vill. Kan köra 1-2dgr utan ngr problem men rätt som det är så lägger den av????? Den startar igen efter 20-60sek men detta kan upprepas 6-7ggr på ett par mil. Som Ni kanske förstår så är detta Mycket irriterande :-(O)
Har även en 855gle -93 140hk som har liknande problem. Kan köra med den utan ngr problem men skulle jag få motorstopp så vill den ej starta förrän efter ca 5min ?:-/ Är Mycket tacksam om det finns ngn som vet vad det är för fel.
Tack på förhand! :D
:-)-) Hi there fra Norge,tipper dette kan være bensinpumperele eller brenelpumperele som d heter i sv!!Jeg har hatt eksakt dette problem med min gle 93 mod og dette er nå fikset etter rele bytte!!"halleluja" :mrgreen: :D :P :-)-) good luck
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har nollat felkoderna flera gånger. B&ar[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]