Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kopenga
tja skulle igår dra husvagnen med bilen och har inte dragit tidigare i min ägo med den . men nu för första gången skulle vi dra husvagnen med min bil till besiktningen men efter vi tittat att alla lysen fungerar på husvagnen. jag vrider av och på nycklen 5-6 ggr så att motorn sprutar in bensin i insprutningen och man hör även att bränslepumpen kommer igång utan problem. men sedan när jag skulle starta bilen och åka så hosta den till och gick i några sekunder men dog när jag gasade, och vill nu inte alls starta..... bränslepumpen går inte alls igång längre som den gör innan man ska starta för de startar på startgas hur lätt som helst men lägger av lika fort....

så min fråga är antingen har pumpen gått eller relät! var sitter bränslepumps relät och i vilken färg samt nr står på den? Tack på förhand // jocke
Relät sitter under lockat där säkringarna finns, du får ta bort 4 torxskruvar för att komma åt de! Sen är de bara att lyfta! Kommer ej ihåg vilket nummer den har men de ska stå FUEL PUMP RELAY!
ketto skrev:Relät sitter under lockat där säkringarna finns, du får ta bort 4 torxskruvar för att komma åt de! Sen är de bara att lyfta! Kommer ej ihåg vilket nummer den har men de ska stå FUEL PUMP RELAY!

okej så långt har jag kommit =) vill även tilläga att jag har felsökt sockel A2 bränsle system och fick fram 1-1-1 vilket menas att det är felfritt enligt modulen.
problemet är nu löst! köpte ny bränslepump funkar bättre än någonsin nu=) tack för hjälpen.. ///kopenga
Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]

Felkod

De flesta bilderna är på EGR. Felkoden […]