- tis 30 jun 2009, 00:38
#300101
Hej!
Jag tänkte presentera mig och göra mitt första inlägg i detta eminenta forum som redan hjälpt mig en massa inför besiktningen av min nya V40.
Jag kom över en V40 T4 från 98 med omkring 25000 mil bakom sig för 16 tusen. Det måste väl ändå ha varit ett bra pris? Killen som sålde hade fått den i byte och ville bli av med den fort. Den är obesiktigad och oskattad men besiktningen ska ske på fredag om allt går som det ska. Har redan lyckats lista ut att LMM:en måste bytas så en ny är på väg från skroten för 700 spänn, likaså ett rör från avgassystemet till motorn som var sprucket och nya handbromsvajrar men det är ju inga katastrofala kostnader.
Då den har körförbud har jag ägnat ett par dagar åt att polera och vaxa och gå igenom allt. Verkar som om den är extrautrustad med businesspaket också :) Det som inte gått som det ska är väl bakre vindrutetorkaren som inte vill och spolarvätskan som dreglas ned för vindrutan istället för att spruta men den säkringen ska bytas när jag hittar en bättre tång. Jag längtar efter min LMM och hoppas få testa motorn på riktigt utan blödder och gastapp, borde komma på posten på onsdag. Den är väl kul att köra?
Så ni som tänker semestra i småländska skogarna bör se upp för snart kommer 200 hästars "gröna faran" att susa omkring med en oerfaren dåre bakom ratten :) vi syns, jag återkommer när jag har problem eller har hittat lösningar på era.
Jag tänkte presentera mig och göra mitt första inlägg i detta eminenta forum som redan hjälpt mig en massa inför besiktningen av min nya V40.
Jag kom över en V40 T4 från 98 med omkring 25000 mil bakom sig för 16 tusen. Det måste väl ändå ha varit ett bra pris? Killen som sålde hade fått den i byte och ville bli av med den fort. Den är obesiktigad och oskattad men besiktningen ska ske på fredag om allt går som det ska. Har redan lyckats lista ut att LMM:en måste bytas så en ny är på väg från skroten för 700 spänn, likaså ett rör från avgassystemet till motorn som var sprucket och nya handbromsvajrar men det är ju inga katastrofala kostnader.
Då den har körförbud har jag ägnat ett par dagar åt att polera och vaxa och gå igenom allt. Verkar som om den är extrautrustad med businesspaket också :) Det som inte gått som det ska är väl bakre vindrutetorkaren som inte vill och spolarvätskan som dreglas ned för vindrutan istället för att spruta men den säkringen ska bytas när jag hittar en bättre tång. Jag längtar efter min LMM och hoppas få testa motorn på riktigt utan blödder och gastapp, borde komma på posten på onsdag. Den är väl kul att köra?
Så ni som tänker semestra i småländska skogarna bör se upp för snart kommer 200 hästars "gröna faran" att susa omkring med en oerfaren dåre bakom ratten :) vi syns, jag återkommer när jag har problem eller har hittat lösningar på era.