Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Problembil
Har en V-70-98 där ecc,eller acc har lagt av.
När man har bilen på tomgång och slår igång ecc så låter det inget,alltså det knäpper inte i "ecc-motorn".
Man brukar ju höra hur det knäpper när man slår av o på ecc,men nu gör det inte det.
Samt att det luktar unket ur luftmunstyckena när man har ecc-knappen intyckt.

Nu vet jag att det kan vara svårt att säga vad det är för fel.Men jag har kollat säkringarna och dom är hela.

Om det är motorn som lagt av är det väl bara att byta bil?
Tacksam för svar,då det är lite varmt ute just nu och åka utan ecc blir lite jobbigt..... :-)-)
av Problembil
Phantom:Japp,kupefläkten fungerar utan problem.När jag trycker på knappen för AC så hörs inget "klick",som det brukar när den går igång.
Användarvisningsbild
av Severin
JockeGbg skrev:Spelet på kompressorns magnetkoppling kan vara för stort så den inte orkar slå till. Skall helst inte var över 0.6 mm. Ett mycket vanligt problem som löses genom att schimsa om kopplingen.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16&t=42336
Jo fast den brukar slå till tills det blir för varmt, om den aldrig startar för TS så är det säkert för lite gas eller nån annat fel
av Problembil
Tack för svaren,är det någon som vet om det finns någon i Katrineholmstrakten som provtrycker och fyller på Ac ?
Det fanns en tidigare,men dom har gått upp i rök...
av Thermal
Kolla med katrineholms kylservice hadde min bil inlämmnad där...
Nu e det skönt med fungerande ecc 8)
av Problembil
Thermal:Ett stort tack,fick tid Måndag 07.30 för en provtryckning.Så får vi se.
Suveränt,tack till dig och tack till detta eminenta forum.

Hej Jag behöver byta ut mina 21" friktio[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]