Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Vad tycker ni om Bilia Haga Norra ?
Jag har varit där ett antal gånger och kollat in V70/XC60.
Säljarna är inte direkt på tårna.....
En V70 har varit strömlös så det går inte att ställa in stolarna, ej öpnna taklucka
Frågar man en säljare något får man förståss svar, men ingen följer upp med frågan om man är intresserad av att köpa nått.
Vilket jag ska men inte på Bilia, Dels beroende på att de inte är på hugget, men framförallt är de 15000kr dyrare....än Upplands Motor.
UM däremot är trevliga kunniga och på tårna
Säljer BIlia bara tjänstebilar eller ?

Det är otroligt erfarenhetsberikande och åka runt och kolla in bilar, vilka säljare det finns på de olika märkena.
Rekordet har Kindwalls Barkarby fått.
Slöare säljare får man leta, fråga man efter prislista var svaret kolla en trappa upp. Extrautrustning fanns på nätet
Provkörning fick man ringa om och boka tid när VD:n hade sin Subaru på plats...inte att de själva ringd upp och bokade...suck
Ja, det är inte ofta de tittar ut ur sina holkar på Haga Norra. Men de gånger jag haft ärende med dem att göra (=grävt fram dem själv) så har de varit korrekta att ha och göra med.
jo inga problem med korrektheten, men de går inte "det där extra steget".
15 papp dyrare än UM Akalla.....bara en sån sak
Skulle köpa en volvo tidigare, fick metallick mm för billigare än vad Bilia erbjöd
De kunde inte gå lägre sa säljaren, men de ville att kunder i närområdet skulle handla hos dem.....
Till vilket pris som helst eller ?
Kommenterade främst korrektheten i deras bemötande. Innehållet i deras offerter när jag letade tjänstebil var inte mycket att hurra över. Har aldrig handlat där som privatperson.
Men är likadant i malmö på bilia. Man måste springa och jaga säljare om man vill köpa en bil, och de är dessutom dyrare där.
Därför kommer jag beställa min nya på bil månsson istället.
Lilja skrev:Men är likadant i malmö på bilia. Man måste springa och jaga säljare om man vill köpa en bil, och de är dessutom dyrare där.
Därför kommer jag beställa min nya på bil månsson istället.
bilmånsson i eslöv funkar bra, jag kör min service på min bil där och det har aldrig varit problem med säljarna och att få testköra bilar.
Jag köpte min bil pa Bilia i Malmö och da bor jag 65 mil bort med gott om andra handlare väldigt nära inkl flera Bilia. Anledningen till att jag köpte i Malmö och hämtade bilen själv var att säljaren var väldigt trevlig och verkligen ansträngde sig för att fa affären och givetvis priset. Snabba svar, ordnade alla "extra" grejer och han var väldigt talmodig.
Upplands Motor och Bra Bil i Väsby (eller nåt åt det hållet) är klart bäst i Sthlmsområdet enligt min mening! Där får man oftast superb service och bra priser :-)-)

Hade Bilia för tjänstebilar för c:a 10 år sedan, säger bara: aldrig mer. Svänger förbi Bilia Haga Norra (eller annan Biliaanläggning i närheten) kanske en gång om året och det har ALDRIG hänt att en säljare kommit fram och varit intresserad av att sälja bilar. Tror att Bilia till stor del överlever på tjänstebilsavtalen.
Sen får man ju inte glömma Bil-Bengtsson i Sjöbo, som jag tycker är väldigt bra att ha med och göra. Åkte runt till många handlare innan jag tillslut hamnade där. Man fick ett trevligt bemötande och säljarna tog sig tid, samt tog ens önskemål på allvar. Tyvärr finns det för många trötta säljare överallt (nonchalanta), finns inget värre! Idag är det viktigt med säljare som är trevliga, ärliga och bemötande. Jag tycker det många gånger är viktigare än priset, betalar gärna den där tusenlappen extra om man blir omhändertagen på ett bra sätt.

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]