Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.
Jag har fått bil problem nu när man åkt på semester, efter en resa på 40 mil med takbox familj på 5 och en bil som kändes tröttare och tröttare så har det visat sig att det luktar bränd olja och ryker mycke, sen hoppar tomgången lite och den känns bara så jädrans slö.
Skulle toppa bilen här på flygfältet men när jag skulle köra om syrran i 90 så tog det en bra stund.
Jag och syrrans kille tog bort vevhusventilations slangen, den närmast motorn och den var väldigt oljlig och när jag kollade stickan var den tom, efter att ha hällt i 2 liter så var stickan typ 75% alltså nästan max, problemet är att jag servade bilen med olja och filter den 3 februari i år.

Jag vill mest veta om någon kan veta vad det är för fel och sen om man kan få lite tips av hur man kan fixa till det.

Mycket tacksam för snabbt svar.

Ampe
Ja den är riktigt trött och seg, taqr en jäkla tid att komma upp i hastighet och sen luktar den bränd olja enligt syrran som låg bakom. Sen när vi tog bort slangen som går ifrån oljefällan till luftslangen, den som går ifrån luftfiltret till motorn så var det juh olja där, jag vette tusan om det kan ha med tändningen att göra.
kanske turbon men kan vara tätt vehus åxå så att den trycker oljan genom turbon brukar rycka om det är tändspole men inte alltid borde inte dra olja av det har du någon felkod brukar iochförsig inte stämma ändå

Toyota har 10 år eller 100.000 mils batterig[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Ja dina prylar håller gott skick. Hoppas du[…]

SKF vänster drivaxel montage.

Hur ska den kunna åka ur lådan s&arin[…]

Här får du lite att läsa :-) Har[…]