- fre 26 jun 2009, 18:31
#299323
hejsan, har nyss köpt en 855 t5 -94 italien import, men märkte nu att de luktar väldigt mycke bensin när du öppnar locket till expansions kärlet, så ja undrar om blockpackningen har gått, har hört att de ska vara väldigt svårt å byta den själv, och verkstäder vill helst byta motor istället för att byta plockpackning, så de blir nog ingen billig historia.
men de knepiga är att bilen går som den ska, ingen blå rök, sväljer inte vatten, men däremot så är det ett annat fel oxå, antingen så har wastegaten låst sig eller så har nån slang spruckit eller gått av, för turbon laddar övertryck så de bryter när man gasar på, därav min rädsla att blockpackningen gått.. men fick ett tips om att eftersom bilen går som den ska annars så kanske det räcker med att spola ur vätskesystemet å fylla upp med nytt vatten + glykol, och kolla wastegaten.. va tror ni? finns de några säkra sätt att se om blockpackningen har gått? och om den har de, går de få tag i ny italien motor?
MVH Micke
men de knepiga är att bilen går som den ska, ingen blå rök, sväljer inte vatten, men däremot så är det ett annat fel oxå, antingen så har wastegaten låst sig eller så har nån slang spruckit eller gått av, för turbon laddar övertryck så de bryter när man gasar på, därav min rädsla att blockpackningen gått.. men fick ett tips om att eftersom bilen går som den ska annars så kanske det räcker med att spola ur vätskesystemet å fylla upp med nytt vatten + glykol, och kolla wastegaten.. va tror ni? finns de några säkra sätt att se om blockpackningen har gått? och om den har de, går de få tag i ny italien motor?
MVH Micke