Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krickan
Ser likadant ut som i min.
På översta bilden så har du en grå/röd kabel som ligger snurrad runt de andra.
På min är det den som är en 12Volts matning från batteriet, och som jag kopplat in på.
Uttaget i sig kan ju vara använt i kontakten, vet inte hur växlaren är kopplad, men i så fall borde du ju kunna koppla in dig på den ändå, fast genom att använda en lite grövre strömtjuv tex.
Dela kontakten och mät mellan den och den svarta i samma kontakt. Du borde då liksom jag få 12 Volt.

Angående kontakten så drog jag igenom sladden, krimpte på stiftet och satte den i det lediga uttaget som sitter mitt emot den grå/röda sladden.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Kontaktens tre kablar:
Svart kabel (0,6mm) = stomansluten.
Blå/vit kabel (0,6mm) = 12v (3A) utg. fr. Stereons ant-utg.
Grå/röd kabel (3mm) = batterispänning via säkring #16.
Användarvisningsbild
av Severin
Jocke S. skrev:Kontaktens tre kablar:
Svart kabel (0,6mm) = stomansluten.
Blå/vit kabel (0,6mm) = 12v (3A) utg. fr. Stereons ant-utg.
Grå/röd kabel (3mm) = batterispänning via säkring #16.
Tack tack!!
Krickan skrev: Angående kontakten så drog jag igenom sladden, krimpte på stiftet och satte den i det lediga uttaget som sitter mitt emot den grå/röda sladden.
Såg det nu när jag synade bättre, tack för hjälpen :-)-)

Vad fick du betala för uttaget?
av Krickan
Gött att det börjar lösa sig för dig. Bara roligt att hjälpa till när man för en gångs skull kan :D
De tog 109:- för uttaget, men det ser bättre ut med det med lucka än ett man köper på macken.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Kollade min kyl-/värmeväska, som vid 12 volt och kylning drar 50 watt. Det klarar sig med en säkring på ca 5 A (4,17 A).
Med en 10 A säkring, har du ca 70 Watt kvar till CD-växlare eller annat. :wink:
av raveper
Snål som man är tittar jag alltid på billigare lösningar. Hittade ett ganska snyggt uttag på kjell&co för 69spänn
Cigguttag infällt
Paneluttag 21 mm

Tror det får bli ett sådant för mig. Kabeln skall väl finnas färdigdragen redan till min.
Användarvisningsbild
av Severin
Jocke S. skrev:Med en 10 A säkring, har du ca 70 Watt kvar till CD-växlare eller annat. :wink:
Nja, växlaren med originalkablaget är säkrad fram med en 30A

Vadå 70W kvar?
Vart är resterande 50W menar du?

Testade min 12v dammsugare på 75W med en 7.5amp säkring men den gubben gick inte så då fick det bli en 10:a, knepigt
Senast redigerad av 2 Severin, redigerad totalt 0 gång.
Bränsletryck B230fb.

Hejsan. Mitt bränsletryck ligger på 2,2[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]