Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Jaha så var det min tur att få hjulen stulna. Det är väl själve f_n att folk inte kan skilja på mitt och ditt.
Bild

Men vad är det som har blivit förstört av stenarna dom lagt under bromsskivorna? Tänkte först på bromssköldarna, men kunde inte hitta något som hete bromssköld bak utan bara fram. Bifogar bilder på det. Fram är det det som är inringat fast där nere där stenen ligger.
Bild
Bild
Nä fy fan va surt.
Jo det är bromsskölden som blivit förstörd. Men är det inte så att en försäkring täcker byte av dem så hade jag bara bänt tillbaka plåten med en polygrip el likn. Är ju inget som direkt syns när fälgarna är på.

Men som sagt. Förjävligt att folk inte ska få ha sina saker ifred.

En fråga bara. Hade du lås-muttrar/skruvar på?
Tomas88: Nä hade inga låsbultar. Det är det som är det sura. Hade beställt och skulle fått dom denna veckan, men det hade blivit något fel så dom kommer på måndag
Ja nu sitter dubbdäcken på. Vem vet, det kanske kommer snö :D. Nä, fy f_an vad allt känns surt nu. Var så jäkla nöjd med dom fälgarna, får försöka hitta likadana igen. Såg att där fanns ett par på blocket men får ha ut pengar från försäkringen först.
Det var dessa fälgar som blev stulna.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 47#p273468
En liten fråga. Tomas skrev att jag bara kunde bända tillbaka bromssköldarna, vad har de för egenskaper då? Inget som kommer påverka bilen för att jag gör det?

Ja, jag ser nu att det ska finnas en skidlucka i m[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]

Ok, jag har inte luft, etc, bak så inte samm[…]