Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dalldall
det skall vara butan/propan, inte gasol! kyler bättre än r 134 och gör det lättare för kompressorn att jobba! används mycket utomlands i kylanläggningar! bara att gratulera andy om ac har funkat i alla år utan rep eller fyllning!
Användarvisningsbild
av CarMan
dalldall skrev:det skall vara butan/propan, inte gasol! kyler bättre än r 134 och gör det lättare för kompressorn att jobba! används mycket utomlands i kylanläggningar! bara att gratulera andy om ac har funkat i alla år utan rep eller fyllning!
en acanläggning bygs efter den gas man ska andvända. olika gaser har olika engenskaper, så det är inte så enkelt att bara byta gas, om det ska funka bra.
av Cedrix
Känns inte så kul alltid att kosta på en bil som är värd 5000-10000:- .
Ska man börja kosta på bilen några tusen per år för att få AC:n att fungera så är det billigare att byta bil.
Har lämnat in den 2ggr på 4år och nu har den lagt av igen så.........

Undra hur det blir med smörjning om man använder gasol?
Eftersom det inte finns något syre i systemet så är det igen fara att det ska bli börja brinna, men får man en läcka så är det ju en annan sak......
av dalldall
har själv kollat en del på den sidan, själv har jag fyllt med biltemas kylspray, behöver dock lite till för att den skall kyla ordentligt, men den funkar iallafall!
av cdx873v
Jag köpte min bil i februari (850 -93). och då var ac-service gjord för ett år sedan. nu så kyler den inte alls. kollade ner vid kompressorn och den snurrar inte ens.

Men om man ska tolka alla inlägg här så har jag ett läkage då(?)

Finns det något sätt för mig att kolla om det finns någon vätska i systemet?
Användarvisningsbild
av CarMan
ac-service, vad är det? systemet har inget som ska servas...

möjlige har dom gjort en ac repration, men troligast är att dom fuskat o bara fyllt på, sen kallar det för service.
av *pettson*
Service är även att vara förebyggande och se så allt är helt rent och tätt. Samt att det fungerar som tänkt. Så AC service existerar i högsta grad.
Eller utför inte du service på bilar om dagarna carman?
Inte byter du allt du pillar på?
av cdx873v
CarMan skrev:ac-service, vad är det? systemet har inget som ska servas...

möjlige har dom gjort en ac repration, men troligast är att dom fuskat o bara fyllt på, sen kallar det för service.
Det är det de kallar det för alla fall. På kvittot står det så här:

"Ac-service Läcksökn/fyll
Byte pressostat"

Lagerstedts bil, södermalm. acservice.nu
Bränsletryck B230fb.

Hejsan. Mitt bränsletryck ligger på 2,2[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]