Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av fenne
Hej. har koderna 2-2-1 och 3-2-1 tror jag på min. betyder lambdasignal/ kallstartsventil. mätte lambdan och den visade 0,01-0,08 volt. detta borde väl betyda att lambdan är kass? mätte även resistansen på dom andra 2 kablarna och det la på 8 ohm vilket är normalt väl?. insprutningsystemet år regina. inte LH2,4. tror ni jag gör rätt i att byta lambda så kommer den gå som en klocka sen? :)
//mvh Alex
Användarvisningsbild
av Jocke S.
fenne skrev:Hej. har koderna 2-2-1 och 3-2-1 tror jag på min. betyder lambdasignal/ kallstartsventil. mätte lambdan och den visade 0,01-0,08 volt. detta borde väl betyda att lambdan är kass? mätte även resistansen på dom andra 2 kablarna och det la på 8 ohm vilket är normalt väl?. insprutningsystemet år regina. inte LH2,4. tror ni jag gör rätt i att byta lambda så kommer den gå som en klocka sen? :)
//mvh Alex
Varmkör motorn och (med motorn på tomgång) kopplar du ur lambdasondens 1-poliga kontakt.
Mät spänningen mellan flatstiftklämman (mot sonden) och stomme (jord). Om sonden är OK, ska mätaren visa ca 1,2 volt.
Om inte, kopplar du ur sondens 2-poliga kontakt och mäter mellan klämmorna. Här ska du ha batterispänning.
Fönsterhiss ur funktion

Monterade lös insidan på dörren oc[…]

Volvo car UX

IMG_1381.jpeg Det var på tiden. Nu fatt[…]

Bromsar på S60

Bromsarna på S60n liknar inte andra bilar […]

En fråga om rostlagning

Hej. Finns många olika varianter och lö[…]