- ons 08 feb 2006, 21:08
Jobbade tidigare med en kille(körde lastbil) som även jobbade extra åt en saabåterförsäljare där han servade bilar och enligt honom så var det väldigt vanligt att det struntades i väsentliga delar och det verkade bero på att de helt enkelt sket i att göra det, slöhet alltså. De enda bilar alla verkade bry sig om var de som kom dit på kvällen och betalade servicen svart.
Han hade även jobbat på volvo före det och vittnade om att det buskörs en hel del med kundernas bilar.
Den här killen är dock inte helt att lita på i övrigt så informationen ska kanske tas med en nypa salt även om det kan ge en fingervisning.
/Anders
frilins skrev:Nu var inte frågan riktad mot mig men jag ska ändå ge min erfarenhet
Måste få fråga dig CarMan, tror du att det är enstaka mekaniker som försöker visa sig "duktiga" inför chefen eller nåt, när dom hoppar över någon del för att spara tid?
Eller är det så illa att en del verkstäder försöker tjäna sig mer pengar genom att fuska med jobb eller som det händer ibland, "hitta nya fel" när bilen är inne på verkstaden?
Nu menar inte jag att du skulle vara insatt i allt fusk som förekommer i världen, jag uppskattar din hjälp du ger här, utan jag menar bara att eftersom du förmodligen träffar många andra mekaniker i ditt yrke så kanske du hört "skvallret"...
Är det så illa som det återges här, ska tänka sig för när man lämnar in sin bil?

Jobbade tidigare med en kille(körde lastbil) som även jobbade extra åt en saabåterförsäljare där han servade bilar och enligt honom så var det väldigt vanligt att det struntades i väsentliga delar och det verkade bero på att de helt enkelt sket i att göra det, slöhet alltså. De enda bilar alla verkade bry sig om var de som kom dit på kvällen och betalade servicen svart.
Han hade även jobbat på volvo före det och vittnade om att det buskörs en hel del med kundernas bilar.
Den här killen är dock inte helt att lita på i övrigt så informationen ska kanske tas med en nypa salt även om det kan ge en fingervisning.
/Anders