Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av NCR
Jag bytte ut den vita bilen ovan mot en ny V70N. Bilia lyckades inte fixa de problem som min vita hade med framvagnen så de köpte tillbaka den och det blev en sån här istället:

Bild

Bild

Bild
av v70 2,5T - 99
Rikhard skrev:längesen nån skrev på denna men, det finns ett ställe på hisingen mot torslanda som säljer bättre begagnade däck. Ligger ett par hundra meter förbi Renovas återvinningscentral tror avfarten där heter "syrahåla". finns dom flesta storlekar kvaliter och priser.
syrhålamotet ...... BULYCKE industriområde .. bortanför go-cartbanan ligger NIMA däck ...... de har mkt beggagnat däck o fälgar
, både plåt och aluminium .
nästan allt är volvo-orginal ....... t.e.x en 6,5* 16" ET 43 plåtfälg i fint skick tar de ca 100:- styck ......... 17" Neptune tog de 500:- st för ett tag sen, för de hade så många av dem .................

då får man rota själv så man kan plocka ut de frächaste ......

har för mig att mycket t kommer från volvo-tjänstebilar m.m
av Rikhard
stämmer ju precis :D
Användarvisningsbild
av Danneman
NCR.. Är det inte "Svampigt" att åka 15" ?
Typ väldigt mjukt?
av Teemu
jag upplevde våra 15" på V70:an som lite mjuka och svajiga. Fördelen är väl att man har lite mer däck om man skulle halka emot någon trottoarkant tex
Användarvisningsbild
av Brainy
Danneman skrev:NCR.. Är det inte "Svampigt" att åka 15" ?
Typ väldigt mjukt?
Nu är inte jag NCR men kan väl svara ändå då jag har 15" på vinterdäcken, tycker inte det är några som helst problem, iaf inte i de hastigheter som jag kör i och det säger rätt mycket :wink:

/Anders
Användarvisningsbild
av Danneman
Teemu, Mmm.. det va de jag misstänkte.
Men smaken e som baken...
Själv vill jag ha så lite gummi som möjlig.
Användarvisningsbild
av Danneman
Brainded skrev:
Typ väldigt mjukt?
Nu är inte jag NCR men kan väl svara ändå då jag har 15" på vinterdäcken, tycker inte det är några som helst problem, iaf inte i de hastigheter som jag kör i och det säger rätt mycket :wink:

/Anders
Iofs så är det lite skillnad på sommar-sulor då man har ett helt annat fäste.
Men jag förstår.
av NCR
Typ väldigt mjukt?
Tja, V70N upplever jag som rätt svampig rent generellt men just med 15"? Nej, det tycker jag inte. Bekvämt, billigt när man skall köpa nya däck osv...
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]