- sön 14 jun 2009, 01:03
ett mycket bra exempel.
beror dina 2 problem på trimmet eller her du ett fel som borde gå på garantin? såna här saker kan bli dyra att laga, om man nu har en trimmad bil o inte talar om det, utan bara växlar till orginal mjukvara o sen lämnar in bilen (tala man om att bilen är trimmad, är verkstan skyldig att "skvalra" å då åker du själv på att betalla hela kalaset.
talar du inte om att den är trimmad, så kanske verkstan inte hittar felet, o om dom kommer på att den är trimmad så åker du på att betala hela felsökningen
lajjnuz skrev:Till sanders:
jag har en C30 T5 som jag trimmat på BSR, den hade 2400 mil på mätaren när ja trimmade den, har kört med det nästan 1000 mil nu och det fungerar bra. det är ett jävla ös i motorn men den känns ändå inte ansträngd om du förstår vad jag menar. det här med att all effekt kommer på "slutet" och att man måste varva sönder bilen är bs, effektkurvan tar slut strax efter 5000 rpm precis som vid originalläget, sen är det bara att peta i nästa växel.
har dock haft / har 2 "problem" med trimmet
1. Bilen kan "missa" ibland om man slår i nästa växel "för snabbt" den svarar helt enkelt inte på gasen, utan man får släppa upp pedalen igen och ge på igen så funkar det, detta har hänt kanske 10-15 ggr för mig och kan vara irriterande, ska prata med BSR om det.
2. bilen går lite ryckigt när den är kall, programmet är antagligen optimerat för att fungera bäst när bilen är varm,
utöver detta är jag helnöjd!, Den blir verkligen en helt ny motor, så sjukt gott sug i den nu:D mitt tips är GO FOR IT!
ett mycket bra exempel.
beror dina 2 problem på trimmet eller her du ett fel som borde gå på garantin? såna här saker kan bli dyra att laga, om man nu har en trimmad bil o inte talar om det, utan bara växlar till orginal mjukvara o sen lämnar in bilen (tala man om att bilen är trimmad, är verkstan skyldig att "skvalra" å då åker du själv på att betalla hela kalaset.
talar du inte om att den är trimmad, så kanske verkstan inte hittar felet, o om dom kommer på att den är trimmad så åker du på att betala hela felsökningen
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.

- By dieselputte