CarMan skrev:problemet med KCR box är att då då inte hae en enda garanti kvar, inte ens rostskyddsgaranti.
sen är den olaglig.
jag vet motorer som har fått sprickor i toppen (har inte sett deta på en icke trimmad nån gång)
Är du helt säker på att ditt påstående om rostskyddet stämmer, skulle gärna vilja se nåt som stöder detta. Allt jag läst och givetvis hört innebär att problemet i fråga måste vara relaterat till trimningen. Dvs går turbon sönder så gäller självklart ingen garanti då trimningen höjer laddtryck etcetera. Men betyder inte detta också att volvo och andra märken inte kan skylla ett innentak som släpper på att bilen är trimmad, likväl som rostskyddet inte blir sämre pga trimning...?
Jag är också inne på att trimma bilen och skulle helst använda "volvos" trim men de kommer med största sannolikhet inte att släppa trim till min bil på längre, om de äns gör det. Vilket gör att jag funderar på BSR eller Autotech istället. Dock är jag orolig för eventuella problem till följd av trimningen.
Vad säger ni som är kunniga? är det något att oroa sig för, är det vanligt med problem på en bil med endast 1300 mil på mätaren (c30 t5).