- ons 10 jun 2009, 10:09
#295424
Jag har en 96:a som gått 13500mil. Byte oljan i lådan vid 7000mil och tänkte skölja i sommar igen. Känns ju som man sitter på en tickande bomb.
Hur ofta byter polis/taxi?
Och så till frågan som stöts och blöts! Vilken olja?
*pettson* skrev:vanligast är att filtren satt igen sej, sen har lamellerna slirats sönder i lådan på grund av för lågt oljetryck.Intressant!
I slutändan går tappen ned sej till oljepumpen och ännu lägre tryck blir det.. och så driver den inte mera..
Grundfelet?= FILTRET.... Eftersom det inte är bytbart med mera än en stor insats så är det att oljan aldrig byts på service till privatpersoner som är felet istället (ren olja smutsar inte ned filtret). Det här händer nämligen ALDRIG polis/taxi. Dom har ju oljebyte i automatlådan på sin *special*service och lådorna går runt 40.000 mil.
Jag har en 96:a som gått 13500mil. Byte oljan i lådan vid 7000mil och tänkte skölja i sommar igen. Känns ju som man sitter på en tickande bomb.
Hur ofta byter polis/taxi?
Och så till frågan som stöts och blöts! Vilken olja?
V60 T5 R-design Ice Vit 2020
Tidigare bilar: Volvo 244GL -84, Volvo 440GLT -90, Volvo 745GLT -91, Volvo 855SE -96, Volvo V70II -13.
Tidigare bilar: Volvo 244GL -84, Volvo 440GLT -90, Volvo 745GLT -91, Volvo 855SE -96, Volvo V70II -13.