- lör 06 jun 2009, 10:56
Letade upp en lång rakstäcka som inte verkar luta, denna körde jag åt båda hållen för att kompensera för ev vind och lutning i jämn fart 90 km/h. Nollställde innan varje "provsträcka".
Sedan tog jag medel av båda körnigarna och korrigerade för felvisning hos färddator vs pump och det hela slutade på 0.55 l/m
Jag tycker det är grymt bra då bilen ju är stor och tung som en lastbil känns det som, massor med utrymme, AWD och backspeglar stora som på en SL-buss. Det måste ju krävas rätt mycket motor att dra fram detta.
Amli skrev:För att få lite exaktare värden än momentvärden som väl dessutom bara är från färddatorn som ju ändå aldrig visar sanna värden så gjorde jag så här idag.XC90_Executive skrev:XC70II 2,4D awd automat 163hk/420Nm går riktigt fint. Farthållaren på 90km/h, rak och fin väg - 0,45. Nuvarande förbrukning. Farthållaren på 125km/h, rak och fin motorväg - 0,65! Automaten växlar GRYMT bra också! Imponerande!-)
Letade upp en lång rakstäcka som inte verkar luta, denna körde jag åt båda hållen för att kompensera för ev vind och lutning i jämn fart 90 km/h. Nollställde innan varje "provsträcka".
Sedan tog jag medel av båda körnigarna och korrigerade för felvisning hos färddator vs pump och det hela slutade på 0.55 l/m
Jag tycker det är grymt bra då bilen ju är stor och tung som en lastbil känns det som, massor med utrymme, AWD och backspeglar stora som på en SL-buss. Det måste ju krävas rätt mycket motor att dra fram detta.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.