Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bear
Hej!

Var ute och körde häromdan, plötsligt bara den hostade till och dog...
Försökte starta men så fort den tände så dog den. Fick hjälp att bogsera den till verkstad och då startade den direkt där, men vågade inte köra hem. Nu har den stått där två dar, hoppas de hinner kolla idag... rädd att det blir dyrt, nån som varit med om nåt liknande?
Mvh. Bear
av DrEvilBoy
Skulle tippa på bränslepumpen eller bränslerelät. om det är något av dem som strular så borde det inte bli så dyrt :wink:
av lillpip
Bästa är att få någon att läsa av felkoderna åt dig.
Man kan gissa på flera saker men de behöver ex.vis inte ens vara det som är felet.
Kan vara bränslepump eller relä som föregående skrev eller Lmm, min betedde sig så då.
Kolla felkoden så vet du var du ska börja iaf.
av bear
Hej.

Snackade med verkstan idag, visar inga felkoder..... de trodde att det kunde vara gasspjället... skulle ladda ner ny mjukvara tror jag, och om det inte funka skulle de byta...
Bear
av bear
Hej.

Håller på att få ett sammanbrott...Bytt lmm och bilen startar, men fortfarande inte löst problemet... Bilen varit inne sex ggr nu. Motorelektroniklampan tänds hela tiden... Den går bra annars, ska kolla i morgon igen, de har inte trott att det är lambdasonden eftersom den inte ger felkod, men nu är det nog dax att testa ett byte av den, fått bra hjälp på verkstan, men tycker nog att de borde löst problemet nu.. Inga tips??????
Mvh. Bear
Användarvisningsbild
av Phantom
Om motorelektroniklampan tänds så finns en felkod eller flera att läsa ut! Lyckas de inte kanske du ska vända dig till en annan verkstad som har möjligheten att få fram koden. Är den inne hos Volvo så borde det inte vara problem för dom att läsa ut koden om inget knasigt inträffat med systemet.
Har ni kontrollerat bränslereläet som det tipsades om tidigare i tråden?
av bear
Hej! Ger sn art bort bilen,
Fick tillbaka den idag och nu är främre lambdasond bytt, men efter bara några mil tänds motorelektroniklampan igen.
Volvo verkstan förstår ingenting och vet inte vad de ska göra (det sa dom rakt ut), den ger en felkod som säger att det är för höga avgasvärden vid tomgång eller nåt sånt. Väldigt frustrerande, spelar ingen roll vad de gör så tänds den j***a lampan.
Vad ska jag göra om inte ens verkstan klarar det, går ju aldrig igenom besiktningen.
Bear

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]