Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Noodles
Ja Volvoverkstäder finns det gott om...
av nevyn
hmm... har 3 st inom 3 mils radie...
Användarvisningsbild
av Loner
Jaha? jag har då 10 mil till närmsta iaf, förrutom den som finns här i stan då.
av Teemu
Tycker att så länge det är en auktoriserad verkstad skall servicen vara därefter. Annars tycker jag att dom borde bli av med sin auktoriserade bit. Är ju i slut ändan Volvo som får ta smällen med dålig reklam osv så det ligger nog till stor del i deras intresse med.
Användarvisningsbild
av frilins
Här diskuteras vem som känner till Volvobilarna bäst, märkesverkstad eller icke men jag undrar hur i all världen det kan vara att somliga har fått betala för icke utfört arbete?!!
Är inte det bedrägeri och borde någon verkstad överhuvudtaget få syssla med sånt, märkes eller ej...

Vad hjälper det att märkesverkstaden känner till Volvo bäst om dom inte ens tittat på bilen, i så fall kan jag och alla andra öppna verkstad och ta betalt för icke utfört arbete!
Ett enkelt sätt att tjäna pengar...

Är det nödvändigt att behöva stå och hänga över verkstadskillen för att se till så att han gör sitt jobb, varför accepterar vi det?
Dom skulle ju anmälas för bedrägeri!

Varför diskuteras det här vilken som är bäst när man borde diskutera vem som är ärlig och minst dålig, katastrof! :???:
Användarvisningsbild
av CarMan
zenobia skrev:
CarMan skrev:
zenobia skrev:Så var det då dags igen....

Hade inne bilen hos en stor märkesverkstad i Göteborg vars företagsnamn börjar på B....

Skulle hämta ut bilen och fick då servicepunkterna upplästa.

Bland annat hade dom fyllt på 1 liter spolarvätska och smörjt in mitt delbara drag. Allt var vackert i kryssat på protokollet.

Orkade inte tjafsa om spolarvätskan när han läste upp punkterna. Jag städade ut bilen i söndags kväll, dammsugning, torkade ut det värsta osv... Fyllde även på spolarvätska då jag hade en dunk i bagaget. Hade inte en tanke på att det ingick i servicen.

Efter detta åkte jag hem igår, det snöade och var minusgrader, likaså på vägen ner till verkstaden i morse. Ändå lyckades B.... fylla på en liter spolarvätska i bilen. Nåväl, orkar inte tjata om 30 kr tänkte jag.

Kommer ut till bilen och ser min dragkrok. Inte är den infettad inte. Går tillbaka till kundmottagaren och meddelar detta. Han följer med ut och konstaterar det samma som mig...

Så återigen blir man blåst. De två enklaste punkerna för mig att kontrollera hade dom fullständigt struntat att åtgärda. Vad sparade dom på detta? En liter spolarvätska 30kr samt 5 kronor i fett?

Är det verkligen värt att skitna ner sig för 35 kronor?

Hur kan jag vara säker på att dom fixat svårare saker som att rensat vevhusventilationen? Det är ju omöjligt för mig att kolla.
hur kunde du se om dragkroken var smord eller ej? hade du tvättat dent mekanismen inne i draget innan med tinner eller nått?
Nu är riddaren här och försvarar märkesverkstäderna igen.
:wink:

Tja den var torr och full med vägsalt. Räcker det?
Både jag och kundmottagaren var överens.

Låter som du pratar om kulan o inte mekanismen som låser det löstagbara draget. kulen ska inte smörjas vid service !

vill inte försvara, bara på peka att din okunighet om servicen blir rena förtalet mot killen som serva bilen.
Användarvisningsbild
av CarMan
denna tråd består av en massa gisningar som vanligt 6 sen antar man att alla blir lurade.
Vi måste lugna ner o o ta reda på om det har begåtts nån miss först innan vi blir arga, som jag ser det så vet vi ju inte än om det är nått fel !

Själv smörjer jag med Multilube. det är ett tunt spray som tränger in mycket bra & get en tunn fetthinna efter en stund.
mycket bättre en ett kilo smörjfett som gör att du har fett i hela påsen som draget ska ligga i!

jag tror inte du kan se om jag har sprayat ett nytt lager eller ej ! Det var därför jag fråga. Jag försvara inte, jag ville ta reda på fakta inan jag utalamig, till skilnad från många andra här på forumet !!!
av Teemu
felet är väl ganska uppenbart om verkstadens representant varit med och konstaterat fusket/slarvet? Eller kan man inte ens lite på verkstaden när dom säger att dom slarvat/fuskat?
Användarvisningsbild
av åsaboe
Vi köpte våran V70 BiFuel hos Kristianstads Automobil, den lokala auktoriserade Volvohandlaren. I början på januari i år var den inne på 2000-milaservice på samma ställe.

Jag lämnade nyckeln i receptionen, fick en fikabiljett och fick också veta att jag var välkommen in i verkstaden och prata med servicekillen. Eftersom jag inte hade några ärenden i city avstod jag från att nyttja kundtransporten dit och tog den där fikan i stället. Efter kaffet gick jag in på verkstaden och tittade till patienten.

Servicekillen jobbade för fullt, berättade vad han gjort och vad han skulle göra. Han undrade också hur han skulle göra med spolarvätskan, ville jag ha den bytt? Jag hade fyllt på innan jag for, det är inte så kul med tom blära i skånskt saltväglag, så det berättade jag. Fick veta att eftersom det ingick spolarvätska kunde han tömma behållaren och fylla på ny om jag ville. Jag brydde mig inte om att skaffa en plastdunk, och givetvis slapp han byta :wink:

Eftersom resten av servicen skulle ta en bra stund tog jag en tur i bilhallen, alltid kul att kolla vad som finns. Efter botaniserandet där tänkte jag ta en fika till, och tittade in i verkstaden när jag passerade. Servicekillen hade skyddsplåtarna för underredet (gasversion, ju) nedmonterade och höll på med kontroll och service av gastankar och ledningar. Kaffet och mazarinen smakade sedan utmärkt.

Efter andrafikat (satt lääänge) tog jag en tur i Volvobutiken, därifrån kunde jag genom glasväggen se in i verkstaden och där jobbade servicekillen för fullt med min bil. Jag hann med ytterligare sightseeing i bilhallen, sedan gick jag till verkstadsreceptionen, genom glasväggen såg jag att servicekillen just avslutade jobbet med min bil, och litet senare kunde jag dra kortet och återfå nyckeln. Därpå hemfärd i en ny- och välservad bil som fortfarande bara är till belåtenhet.

Jäkligt konstig Volvohandlare vi har i Kristianstad, har jag förstått... :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 54

Vet inte faktiskt hur de ligger till mä det. […]

Start stopp laddning mm

Såvitt jag vet ska båda batterierna la[…]

Mera fel på denna modell…. ” En[…]

Hej, jag var ute och körde min V60 (D4) varp&[…]