Moderator: Moderatorer
Loner skrev:Jaha? jag har då 10 mil till närmsta iaf, förrutom den som finns här i stan då.Ungefär lika här, om jag inte åker till en som ägs av samma person som den här i stan då...
zenobia skrev:CarMan skrev:Nu är riddaren här och försvarar märkesverkstäderna igen.zenobia skrev:Så var det då dags igen....hur kunde du se om dragkroken var smord eller ej? hade du tvättat dent mekanismen inne i draget innan med tinner eller nått?
Hade inne bilen hos en stor märkesverkstad i Göteborg vars företagsnamn börjar på B....
Skulle hämta ut bilen och fick då servicepunkterna upplästa.
Bland annat hade dom fyllt på 1 liter spolarvätska och smörjt in mitt delbara drag. Allt var vackert i kryssat på protokollet.
Orkade inte tjafsa om spolarvätskan när han läste upp punkterna. Jag städade ut bilen i söndags kväll, dammsugning, torkade ut det värsta osv... Fyllde även på spolarvätska då jag hade en dunk i bagaget. Hade inte en tanke på att det ingick i servicen.
Efter detta åkte jag hem igår, det snöade och var minusgrader, likaså på vägen ner till verkstaden i morse. Ändå lyckades B.... fylla på en liter spolarvätska i bilen. Nåväl, orkar inte tjata om 30 kr tänkte jag.
Kommer ut till bilen och ser min dragkrok. Inte är den infettad inte. Går tillbaka till kundmottagaren och meddelar detta. Han följer med ut och konstaterar det samma som mig...
Så återigen blir man blåst. De två enklaste punkerna för mig att kontrollera hade dom fullständigt struntat att åtgärda. Vad sparade dom på detta? En liter spolarvätska 30kr samt 5 kronor i fett?
Är det verkligen värt att skitna ner sig för 35 kronor?
Hur kan jag vara säker på att dom fixat svårare saker som att rensat vevhusventilationen? Det är ju omöjligt för mig att kolla.
![]()
Tja den var torr och full med vägsalt. Räcker det?
Både jag och kundmottagaren var överens.
Kan inget om D4 men om vevaxelgivaren inte ger pul[…]