- mån 01 jun 2009, 20:47
Har köpt mig en S60 2.4 170 från 2005 som nu rullat 8000 mil. Bilen är väldigt fin och fullservad, senast i Januari 2009. Tycker mig märka små ryck vid jämn gas, kanske även vid gaspådrag men det är svårt att säga. Har läst på forumet att en hel del haft problem med gasspjället, och undrar alltså vad som verkligen tyder på att man bör byta/göra rent spjället? Och hur vet jag om jag har det gamla spjället eller det nya? Felet är ganska diffust och behöver inte vara något alls men tror inte det skall kännas så ??:-/
Haft bilen i 7 dagar och kört ca 6 mil, köptes från handlare. Om nu ett byte vore aktuellt undrar jag också om jag verkligen skall behöva ta denna smäll själv. Är det inte så att det är upp till säljaren att visa att felet uppstått hos mig inom 6 månader efter ett köp!? Dock är det en liten firma så jag är lite tveksam...
Hoppas ni kan hjälpa mig och min fina bil!
Haft bilen i 7 dagar och kört ca 6 mil, köptes från handlare. Om nu ett byte vore aktuellt undrar jag också om jag verkligen skall behöva ta denna smäll själv. Är det inte så att det är upp till säljaren att visa att felet uppstått hos mig inom 6 månader efter ett köp!? Dock är det en liten firma så jag är lite tveksam...
Hoppas ni kan hjälpa mig och min fina bil!
Volvo 850 2.5 S -96 R.I.P
Volvo S60 2.4 170 -05 R.I.P
Volvo V70 2,5t -06
"You´ll never walk alone"
Volvo S60 2.4 170 -05 R.I.P
Volvo V70 2,5t -06
"You´ll never walk alone"