- tor 28 maj 2009, 22:42
#292565
Nu har det hänt något igen!
När jag accelerar iväg på ettan, två eller trean... så får jag några ryckningar, känns som gummibands-effekt?
Samma när jag motorbromsar, så rycker det i bilen, känns som den åker emot en madrass och så poing poing har vi studs-effekten där igen?
Vad har hänt, det kom rätt så plötsligt nu! :shock:
UPDATE!
Motorbussningen var total kass! Bytte den, voila... Bilen gungar inte vid motorbroms längre, och inte vid acceleration på låga varv med lätt belastning!
Homemade tool...
-) hahaha... bara fantasin sätter gränser! Fick dit den nya med samma manick, fast då hade jag två stycken 13:n nycklar som satt fast mellan bussning och hylsa.
Kan säga också att det gick smidigt att pressa ut bussningen från höger till vänster.
Och pressa in, med lite fett, från vänster till höger, såg att det var lite konat på vänstra sidan.

Här har ni den gamla, den var sprucken upp o nere, från sida till sida, hela vägen...


Jag får tacka folk för tipset! O till backspegeln för inspiration av verktyg....
När jag accelerar iväg på ettan, två eller trean... så får jag några ryckningar, känns som gummibands-effekt?
Samma när jag motorbromsar, så rycker det i bilen, känns som den åker emot en madrass och så poing poing har vi studs-effekten där igen?
Vad har hänt, det kom rätt så plötsligt nu! :shock:
UPDATE!
Motorbussningen var total kass! Bytte den, voila... Bilen gungar inte vid motorbroms längre, och inte vid acceleration på låga varv med lätt belastning!
Homemade tool...

Kan säga också att det gick smidigt att pressa ut bussningen från höger till vänster.
Och pressa in, med lite fett, från vänster till höger, såg att det var lite konat på vänstra sidan.

Här har ni den gamla, den var sprucken upp o nere, från sida till sida, hela vägen...


Jag får tacka folk för tipset! O till backspegeln för inspiration av verktyg....
Senast redigerad av 2 PDK, redigerad totalt 0 gång.