Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har det hänt något igen!

När jag accelerar iväg på ettan, två eller trean... så får jag några ryckningar, känns som gummibands-effekt?
Samma när jag motorbromsar, så rycker det i bilen, känns som den åker emot en madrass och så poing poing har vi studs-effekten där igen?

Vad har hänt, det kom rätt så plötsligt nu! :shock:

UPDATE!

Motorbussningen var total kass! Bytte den, voila... Bilen gungar inte vid motorbroms längre, och inte vid acceleration på låga varv med lätt belastning!

Homemade tool... :-)-) hahaha... bara fantasin sätter gränser! Fick dit den nya med samma manick, fast då hade jag två stycken 13:n nycklar som satt fast mellan bussning och hylsa.

Kan säga också att det gick smidigt att pressa ut bussningen från höger till vänster.
Och pressa in, med lite fett, från vänster till höger, såg att det var lite konat på vänstra sidan.

Bild

Här har ni den gamla, den var sprucken upp o nere, från sida till sida, hela vägen...

Bild

Bild

Jag får tacka folk för tipset! O till backspegeln för inspiration av verktyg....
Senast redigerad av 2 PDK, redigerad totalt 0 gång.
av PDK
Är den sprucken på den bilden där? Inne på backspegeln???
Så ser ju min ut precis! Shit... Då är det ett byte på gång!

Tack för tipset...
av DrEvilBoy
ibland får man kolla noga och se om den är sprucken eller inte. Mitt övre motorfäste är sprucket och såg att den var trasig tredje gången jag kolla.
av PDK
Köpte mig en ny, o hade samma uppsättning med verktyg hemma som inne på backspegeln.
så ska kränga dit den så fort man får tid.

Berättar hur det gick sen.
av DrEvilBoy
PDK skrev:Ännu en gång, tack till DrEvilBoy!!!
:-)-)

Vad roligt, hur lång tid tog det ungefär?
Nu fick jag faktiskt lust att byta mitt motorfäste när det faktiskt verkar rätt lätt med rätt verktyg, har läst på om bytet men har inte fått fingrarna ur röven och fixat det ännu. :mrgreen:
Det var enkelt! Men det som tog tid för mig var att hitta på den uppsättningen med nycklar...
Ut kom den hur enkelt som helst! Bara att skruva i max fem min för att bussningen hoppa ur.
Den satt så hårt i början så det bara small om det när den släppte.

Sen sätta dit, tog kanske 15 minuter att kränga in.

Kanske går snabbare för den slarvige... är noga vad jag än gör för första gången,
dock gäller ej oskulden min... :-)-) Var bara tvungen att dra till med ett dåligt skämt också så här på morgonkvisten.
Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&a[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det nummer som du fått av honom är till[…]

Låscylinder

Kan det vara så att förra ägaren h[…]

Vibration på höger sida

Det finns nåt hundratal trådar hä[…]