- mån 25 maj 2009, 10:24
Säljaren ringde 09.30, bilen var försenad!!! Side scuff plates omonterade samt något mer. Skulle försöka lösa det under dagen. (###**#¤¤>###**#)
Moderator: Moderatorer
VolvoB20 skrev:Kan inte annat än hålla med, störtlöljligt med dubbla pipor på en diesel, själv valde jag T6 för att få dubbla pipor på min XC60. Jag får väl kontrollera vad Heico tar för ett kit med 4 pipor!!xcmannen skrev:Fasen vad tiden går långsamt, hämtar bilen 10.00! Till och med plocka ur diskmaskinen har varit givande för att få klockan att gå. Återkommer med ny tråd efter ordentlig provkörning idag, ska försöka lägga upp lite bilder på grillen och dubbla avgasrören på D5:anVad är det för megalöljig med dubbla avasrör, speciellt på en diesel ??????
Brukar kika lite på motortrimning och har sett att man åker lätt med 1200-1400 hk i dragracing och har fortfarande bara 1 avgasrör. Vad satsar man på här med dubbla rör.... 2500 hk eller ?:-/
Dessutom ger ju två rör lägre prestanda än ett rör, Gör du röret 1,4 ggr så stort så får du dubbla genomströmningen till 1,4 ggr vikten, ska du har två rör istället så blir vikten det dubbla = enkel matematik.
Appel skrev:Haha, jag håller med. I mitt fall kommer det se ut som jag har 2,4D då jag inte har synliga pipor. En annan sak som oxå är irriterande är att krom listen runt sidorutorna som endast gick att få i Summum paketet numera är standard även i Momentum!!! Det kommer se ut som jag har en snik utrustad variant :-(O)
Kan inte annat än hålla med, störtlöljligt med dubbla pipor på en diesel, själv valde jag T6 för att få dubbla pipor på min XC60. Jag får väl kontrollera vad Heico tar för ett kit med 4 pipor!!
Som det är nu så kommer säkert någon att tro att jag klistrat dit T6-emblemet på en D5'a!! Jag får väl gasa mer och oftare så att man hör att det inte är en diesel.... Så gick den snittförbrukningen åt skogen, fast det har den ju redan gjort :D :D
Amli skrev:Vi får slå oss ihop och kräva att Volvo tar fram ett uppgraderingskit till oss som har blivit offer för någon form av utrustningsinflation, annars blir det som du säger, man får byta helt enkelt, och då är det ju inte säkert att det blir Volvo igen.....Appel skrev:Haha, jag håller med. I mitt fall kommer det se ut som jag har 2,4D då jag inte har synliga pipor. En annan sak som oxå är irriterande är att krom listen runt sidorutorna som endast gick att få i Summum paketet numera är standard även i Momentum!!! Det kommer se ut som jag har en snik utrustad variant :-(O)
Kan inte annat än hålla med, störtlöljligt med dubbla pipor på en diesel, själv valde jag T6 för att få dubbla pipor på min XC60. Jag får väl kontrollera vad Heico tar för ett kit med 4 pipor!!
Som det är nu så kommer säkert någon att tro att jag klistrat dit T6-emblemet på en D5'a!! Jag får väl gasa mer och oftare så att man hör att det inte är en diesel.... Så gick den snittförbrukningen åt skogen, fast det har den ju redan gjort :D :D
Blir till att köpa en ny bil helt enkelt ;-//
VolvoB20 skrev:Hela anledingen till att jag inte kan förstå mig på dubbla slutrör är väl att jag mekat för mycket bil genom tiderna.Förmodligen samma anledning som större fälgar, vinge, kromade lister och all annan utvändig styling. Men jag förstår vad du menar.
Vad är det för löjligt om man har en rak motor, ett grenrör, en turbo, en katt, ett "sugrör" under bilen för att sedan dela upp det i två slutrör på vardera sidan sista halvmetern av bilen ???
Amli skrev:Dessa utblås gör mig lika glad varje gång jag ser demVolvoB20 skrev:Hela anledingen till att jag inte kan förstå mig på dubbla slutrör är väl att jag mekat för mycket bil genom tiderna.Förmodligen samma anledning som större fälgar, vinge, kromade lister och all annan utvändig styling. Men jag förstår vad du menar.
Vad är det för löjligt om man har en rak motor, ett grenrör, en turbo, en katt, ett "sugrör" under bilen för att sedan dela upp det i två slutrör på vardera sidan sista halvmetern av bilen ???
VolvoB20 skrev:Amli skrev:Dessa utblås gör mig lika glad varje gång jag ser demVolvoB20 skrev:Hela anledingen till att jag inte kan förstå mig på dubbla slutrör är väl att jag mekat för mycket bil genom tiderna.Förmodligen samma anledning som större fälgar, vinge, kromade lister och all annan utvändig styling. Men jag förstår vad du menar.
Vad är det för löjligt om man har en rak motor, ett grenrör, en turbo, en katt, ett "sugrör" under bilen för att sedan dela upp det i två slutrör på vardera sidan sista halvmetern av bilen ???![]()
VolvoB20 skrev:Hela anledingen till att jag inte kan förstå mig på dubbla slutrör är väl att jag mekat för mycket bil genom tiderna.I mitt fall är det nog i första hand symmetri, jag gillar inte när det är olika baklampor heller, typ backlampa i den ena och dimbakljus i den andra. Sen verkar det vara så enkelt att det är dubbla rör ut ur sista ljuddämparen på min bil (den ligger på tvären), det var likadant på min V50 T5 också, relativt billig och simpel lösning, men det tilltalar mitt öga.
Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]