Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

PRAVDA skrev:Tjenare på er... Har ev. samma fel på min bil (v70xc-00, gamla karossen) Upptäckte idag hugg/tunga vibrationer från bakvagnen (vad jag tror), vid fullt rattutslag åt höger/vänster vid låg hastighet. Har nyligen fått bensinpumpen bytt , dvs säga haft hela bakvagnen nedskruvad. Får för mig att det kan finnas ett samband där ? Det jag undrar över är hur pass kraftiga vibrationer du har ? För mig känns det som det hugger mer än vibrerar. Bilen har för övrigt gått ca.13000 mil. ?:-/
Hej,
Min har som sagt var gått 24000 mil.
Nä, jag har inget huggande eller tuggande, utan rena vibrationer. Det är svårt att beskriva och förklara då dom uppkommer vid så låg hastighet.
(Det känns ganska olustigt att ha dom vid sådan låg hastighet!)
Men det närmaste är väl "obalanserade däck vid ~90 km/h". Men det är små vibrationer, men många!

MVH
Martin
Hej! Måste lägga mej i den här tråden då jag ev har samma problem på min S70 AWD -99. Det vibrerar och har börjat göra det mer och mer mellan 20 och 30 km/h ungefär. Först så vibrerade det enbart när man svängde men efter hand så började det göra det även när man kör rakt. Var ute nu och kände på kardan runt mellanlagret här nu och det gick ju att röra på den ordentligt alltså!! Och när man släpper kardan så ligger den ju inte i mitten utav gummit utan hänger nedåt :wink: Diver om du läser det här, fick du ordning på din bil? Var det mellanlagret som var slut? Om någon annan har ngt att tillägga så är det välkommet :) har jag ringat in felet tro? Skulle gärna resonera lite med någon innan jag river dän och byter pjäsen :)

MVH /Simon

Fixa termostaten och åk längre turer s&[…]

Här är en info-film från INA som v[…]

Kanske att spjällhuset eller kabel dit f&ari[…]

Innerbelysningen fungerar även för mig s[…]