- fre 22 maj 2009, 08:12
#290726
Stämmer, finansbolagen blir inte glada, om de bryr sig. Men det tar ju ofta ett tag tills det upptäcks. Antag att Alfa Laval, Coca-Cola eller något annat stort företag byter in 15 bilar i månaden på BIlia. Sen händer det en gång om året att en kund klagar på att bilen är chippad, och den köps efter att ha stått i hallen länge. Då går man in i datorn och kollar när mjukvaran modifierades av BSR, Polestar, SCT etc. och så ska man söka upp företaget som haft bilen och de ska då leta upp den anställde... och hur lätt är det att göra en sådan utredning ett år efter att bilen byttes in? Det blir nog så i så fall att Bilia får ta det (skulle de inte ha upptäckt vid inbytet?) eller att Alfa Laval etc. får ta det - men de köper ju 15 nya bilar i månaden och det är inte troligt att de skulle bötfällas... och det kan ju hända att den som hade bilen är en mycket viktig anställd med förmånsbil och många andra förmåner och den personen kommer knappast krävas på 15 000 spänn... /PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24