- mån 18 maj 2009, 12:11
#289565
Bilia hade extraöppet så jag tog mig tid att prova V 70 2,0 flexifuel.
Det måste jag säga var en flopp!
Okej, skön att köra men med en tråkig motor.
Surrig med 3000 rpm vid 100 km/t, kändes som man åkte på 4:an. Så orkeslös så den behövde varv för att få fart på bilen, och då ska man ha i minnet att jag inte är ett dugg intresserad av att ha en snabb bil.
Sen när man tittade på nuvarande förbrukning så blev man deprimerad. Genomsnittsförbrukningen låg på 11,5 l/100 km!!!
Tänkte att det blir väl nåt sånt när man kör E85, så jag frågade försäljaren om den gick på det, men det gjorde den inte!!! Han hade bensin i tanken. Med E85 så drog den några dl till per mil.
Min V 70 -00 140 hk (gamla modellen) ligger runt 9,5 l/100 km. Den känns betydligt starkare också, och är ju naturligtvis det också med högre vridmoment.
Nej det var en besvikelse, men jag kanske hade högre förväntningar efter att ha kört den andra bilen före V 70 FF.
Flippen då, jo det var V 50 1,6 DRIVe.
Det var en kanonskön bil att köra, med fullt tillräckligt stark motor för mig. Vridmomentet var imponerande för en så liten motor. Där låg motorvarvet runt 2000 rpm i 100 km/t, och bränsleförbrukningsmätaren visade 4,7 l/100 km. Jag tror att även den motorn kommer att funka bra i V 70 för så pass stark kändes den.
Klart att det inte blir nån raket när man axxar 0-100 km/t, men när har man egentligen glädje av det?
Det måste jag säga var en flopp!
Okej, skön att köra men med en tråkig motor.
Surrig med 3000 rpm vid 100 km/t, kändes som man åkte på 4:an. Så orkeslös så den behövde varv för att få fart på bilen, och då ska man ha i minnet att jag inte är ett dugg intresserad av att ha en snabb bil.
Sen när man tittade på nuvarande förbrukning så blev man deprimerad. Genomsnittsförbrukningen låg på 11,5 l/100 km!!!
Tänkte att det blir väl nåt sånt när man kör E85, så jag frågade försäljaren om den gick på det, men det gjorde den inte!!! Han hade bensin i tanken. Med E85 så drog den några dl till per mil.
Min V 70 -00 140 hk (gamla modellen) ligger runt 9,5 l/100 km. Den känns betydligt starkare också, och är ju naturligtvis det också med högre vridmoment.
Nej det var en besvikelse, men jag kanske hade högre förväntningar efter att ha kört den andra bilen före V 70 FF.
Flippen då, jo det var V 50 1,6 DRIVe.
Det var en kanonskön bil att köra, med fullt tillräckligt stark motor för mig. Vridmomentet var imponerande för en så liten motor. Där låg motorvarvet runt 2000 rpm i 100 km/t, och bränsleförbrukningsmätaren visade 4,7 l/100 km. Jag tror att även den motorn kommer att funka bra i V 70 för så pass stark kändes den.
Klart att det inte blir nån raket när man axxar 0-100 km/t, men när har man egentligen glädje av det?