- fre 08 maj 2009, 00:35
Tack för all input.
-) Ok, har börjat beta av några objekt...har sprungit på en 96a sedan, 2,5e med 15000 mil på mätaren, 2 ägare, full servicebok, rak och fin i plåten, ingen rost. Dessvärre lite rynkiga dörrsidor (vad använde Volvo, dubbelhäftande tejp?? :( ) men annars väldigt fräsch. Tog en sväng idag och allt kändes bra, kändes riktigt tajt (ruskigt bekväma bilar btw, de känns verkligen gedigna). MEN...under motorn (i mitten bakkant) hittade jag dessvärre färsk olja. Det droppade inte men visst läckte det någonstans ifrån. Ovanifrån såg det ut som det låg lite olja i någon slags "balja" under motorn (ett stag gick tvärs över själva baljan). Kan det här vara det jag fruktar, att packningen mellan motor och låda inte håller tätt? Vet att delarna är billiga men att demontera motor eller låda är inget jag ger mig på även om jag annars gärna skruvar själv i mån av tid.
Så vad göra? Ta ett annat objekt eller tokpruta (fanns öppningar för det och då är vi nere i klippris)? Hur allvarligt är problemet? Och vad skulle en verkstad ta om man vill ha hjälp?
Så vad göra? Ta ett annat objekt eller tokpruta (fanns öppningar för det och då är vi nere i klippris)? Hur allvarligt är problemet? Och vad skulle en verkstad ta om man vill ha hjälp?
- By ljushuvud