- fre 27 jan 2006, 19:28
#28094
Fick min skada reglerad av försäkringsbolaget idag så jag tänkte skriva några rader om hur jag blivit bemött av volvia...
Jag smällde alltså 29/12 -01
Ersättning för materiella skador kom nästan snabbare än jag kom ut från sjukhuset, trots att bilen var julpackad med värden på omkring 30kkr bara i takboxen och bagaget.
Ersättning för läkarvård har jag fått kontinuerligt, däremot inget avslutande.
Så i december fick jag en bedömd invaliditetsgrad på 3% och en summa inbetald på mitt konto.
Samtidigt fick jag ett brev där de ville att jag själv skulle beskriva vilka problem jag har så de kunde göra en andra bedömning som inte bara var byggd på data från läkare som undersökt mig. Problemet med denna är att jag själv kände att jag tog i lite i underkant då jag har väldigt svårt att åma mig.
Denna skickade jag in för lite mer än en månad sedan och idag ringde min kontaktperson på volvia.
Jag har nu fått en slutgiltig invaliditetsgrad på 8%, jag har en mor i branchen och kan säga att detta är väldigt mycket. Får även en kompletterande summa insatt på mitt konto nästa vecka.
Jag känner mig nu väldigt nöjd när det här är överstökat och skulle tro att denna summa (med normal ränteökning) med råge räcker för att ersätta mina extra kostnader livet ut.
Förutom att det har tagit väldigt lång tid så är jag nöjd med volvos agerande. Å andra sidan misstänker jag att det gått snabbare om sjukvården varit snabbare.
Så nu fick min historia ett någorlunda lyckligt slut tillsist - Hatten av för volvo och volvia, den förstnämnda räddade mitt liv och den andre jämkade mitt ekonomiska lidande.
/Anders
Jag smällde alltså 29/12 -01
Ersättning för materiella skador kom nästan snabbare än jag kom ut från sjukhuset, trots att bilen var julpackad med värden på omkring 30kkr bara i takboxen och bagaget.
Ersättning för läkarvård har jag fått kontinuerligt, däremot inget avslutande.
Så i december fick jag en bedömd invaliditetsgrad på 3% och en summa inbetald på mitt konto.
Samtidigt fick jag ett brev där de ville att jag själv skulle beskriva vilka problem jag har så de kunde göra en andra bedömning som inte bara var byggd på data från läkare som undersökt mig. Problemet med denna är att jag själv kände att jag tog i lite i underkant då jag har väldigt svårt att åma mig.
Denna skickade jag in för lite mer än en månad sedan och idag ringde min kontaktperson på volvia.
Jag har nu fått en slutgiltig invaliditetsgrad på 8%, jag har en mor i branchen och kan säga att detta är väldigt mycket. Får även en kompletterande summa insatt på mitt konto nästa vecka.
Jag känner mig nu väldigt nöjd när det här är överstökat och skulle tro att denna summa (med normal ränteökning) med råge räcker för att ersätta mina extra kostnader livet ut.
Förutom att det har tagit väldigt lång tid så är jag nöjd med volvos agerande. Å andra sidan misstänker jag att det gått snabbare om sjukvården varit snabbare.
Så nu fick min historia ett någorlunda lyckligt slut tillsist - Hatten av för volvo och volvia, den förstnämnda räddade mitt liv och den andre jämkade mitt ekonomiska lidande.
/Anders