Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xotica
Låter ju som ett glapp nånstans, tycker du ska leta efter en kabel som skalats av lite eller liknande.. speciellt då säkringarna går hela tiden tyder ju det på kortis .. så tänk till ifall du bytt ut ngt eller liknande som kan ha fått sig en törn.

//Xo
av bohrn
kan fortfarande inte hitta något. igår koppla jag bort solskydden och alla kontakter i dörrarna som är till innerbelysningen men säkringen går än.
:(
av Boden
Koppla bort kablaget så nära säkringen som möjligt och ohmmät mot jord..sen kopplar du på och tar nästa kontakt längre ut på kabelstammen tills du hittar felet.
Användarvisningsbild
av titanskruven
Elfel... härligt! *not* Jag hatar elfel, lämna in bilen på en firma istället och låt dem svettas istället. Dyrt kanske men det e bara att betala och se glad ut juh :roll:
av bohrn
jo jo det går ju. men rejmes vill ha 800 i tim och det kunde ta allt mellan 10 tim och 2 v.
Men det är ju bara en säkring som går och allt är ju bort kopplat som går till den. Men jag ska riva ner bitar av panelen i helgen och kolla lite. Hade en kompis som släckte servislampan åt mig och han såg även att kretsen till led (något) va bruten. Kanske är lampan som blinkar vid högtalaren. Men det har jag redan bytt ut så det är inte den iaf. men ska kolla kablarna i från den. Det blir väl en hel helg i garaget igen..
Användarvisningsbild
av titanskruven
bohrn skrev:jo jo det går ju. men rejmes vill ha 800 i tim och det kunde ta allt mellan 10 tim och 2 v
äh det e väl inte så faligt... om man drar till att killen håller på 8tim/dag i 2 vecko.... 64.000 bara.. :roll:
Nej men allvarligt... med de priserna så förstår jag att du letar felet själv.
här uppe i gällivare, så kan man iaf snacka och komma överens med de privata bilverkstäderna... jag lämnade in min trans am 95 för felsökning på ett hopplöst fel... killen höll på varenda kväll i fem dagar..
(rotorn hade ruckat på sig i optisparken och det var inte lite svårt att lokalisera, han rev ner en hel del innan han hittade detta)
den felsökningen kostade mig 2500 tror jag det var..
kom överens "under bordet" om ett maxpris...
av bohrn
Kostar det så mycket kan jag lika gärna gräva ner skiten på någon jä..a åker. Efter idfag när jag har rivit bland kablarna så höll säkringen i typ 1 timme. Men då va allt bort kopplat. börjar sätta ihop panelen och sätta i kablar där dom ska vara och sätter på tändningen och startspärren lyser fortfarande. så jag sätter i den där lampan som blinkar i rutan den blickar typ i 5 min sen går säkringen. Och under tiden när säkringen va hel så tog det ca 2 min innan tank & temp mätarna åkte till botten efter ha stänkt av tändning. Och nu går säkringen hela tiden igen även när allt är bort kopplat.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!