Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av ConFractus
Hej.... Kan man förbättra Servostyrningen på en 940, så att den blir lite i stil med 960? :?:
Pump med högre tryck?
av Vovlo_Henrik
Mindre ratt :-)-) Är det körglädje du är ute efter så kanske en översyn av stötdämpare, bussningar m.m räcker?

Har inte laborerat något med att bygga om servon men trycket spelar nog mindre roll så ett byte till en annan utväxling på kuggstången är nog det som gäller om du vill ha mer gokart känsla :wink:
Användarvisningsbild
av Rick1
Hej, jag hade en audi 100 1990 tidigare, och just när jag köpt bilen hällde jag i en flaska med slick 50 servostyrningsaditiv eller vaddet nu kallas, jag ljuger nog inte om jag påstår att servostyrningen kändes 50% lättare efter detta, fortfarande nästan 10 år senare när bilen såldes var den så lättstyrd att man kunde styra med ett lillfinger om du förstår vad jag menar, det man skall beakta är dock att denna tillsats bara får användas på en viss typ av servoolja, den jag hade i audin var inte "kompatibel" enligt instruktionerna men det fungerade ändå.

Hej min volvo 945 1991 b230f har börjat gasa […]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ar[…]

Tack för tipsen, tror att jag satsar på[…]