Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fisch
Tänkte kolla vad ni tycker att en volvo 360 -84 är värd idag. Bilen i fråga har ägds av min gammelmorfar och han är enda ägaren. Bilen är fullservad och har endast gått 8000mil. Inte en fläck på utsidan eller insidan, ser helt ny ut. Stått i varmgarage sedan -84 då den inte används. Skattad och besiktigad, endast en anmärkning på ett stenskott på vindrutan genom åren. Går jävligt fint gör den också.

Har inte alls koll på vad man kan få för denna bilen. Har en kille som hämtar bilen direkt för 3000:-. Vad tycker ni?!
av greenbay
Det är, enligt mig ett mycket bra pris, tyvärr kanske det inte finns så många fler som är intresserade av dessa bilar.
Skulle nog kunna tänka mig minst 4000, om den är skattad mer än någon månad till, hur är däcken?. Fina däck kostar en del.
Tycker du BORDE få 5-6000 kr för den, men, det finns inte så många köpare så...
mvh
/greenbay
Användarvisningsbild
av Tomas88
Svårt med sånt. Men mer än 3000 bör du ju få om du är beredd att vänta ett tag på en som ser bilens "rätta" värde.
Användarvisningsbild
av Fisch
Det är ju som ni säger, marknaden för dessa bilar är förmodligen begränsad. I mina ögon är bilen inte värd många ören, men den fungerar ju utmärkt att ta sig från A till B. Vinterdäcken är bra medan sommardäcken förmodligen måste bytas till nästa säsong.

Man vill ju få ut så mycket för bilen som möjligt men samtidigt bli av med den så snabbt som möjligt 8)
av greenbay
Varför "måste" den säljas?
Det är en klassiker, och med ett fint skick är den egentligen oersättlig.
Försök spara den någorlunda skyddat, ställ på den ett par månader om året, vårda den som man skall, och du är snart ensam om en sådan bil.
Den är förmodligen en av de billigaste "samlarbilarna" man kan ha med tanke på försäkring, reservdelar osv.
Kan du lägga upp en bild med färg ute/ inne, samt lite mer info om motor, låda reparationer genom åren mm. Kanske är jag "lite" intresserad.
mvh
Greenbay
Användarvisningsbild
av Fisch
Gubben är för gammal och vid för dålig hälsa för att kunna framföra bilen på ett säkert sätt.

Skulle kunna knäppa ett par kort i helgen om det finns intresse.
av Volvo_740_GLT
Den annonsen är en bluff, det är därför annonsen är borta.... Bilen hade 5 ågare utan bilhandlare och mätaren var bytt

Köp ferritas standard rostfria system s&arin[…]

Sätt på keramiska belägg näst[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]